Öğrencilerin iş birliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin görüşleri
Citation
Ünal, E. & Çakır, H. (2021). Öğrencilerin İş Birliğine Dayalı Problem Çözme Yönteminin Uygulandığı Öğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (1) , 70-84 . DOI: 10.32709/akusosbil.834384Abstract
Bu araştırmanın amacı, iş birliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin
öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı bölümü
müfredatında yer alan Nesneye Dayalı Programlama I-II dersi iş birliğine dayalı problem çözme yöntemi
ile tasarlanmış ve öğrencilerin bu ortama yönelik görüşleri araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Nesneye
Dayalı Programlama I-II dersini alan 33 öğrencidir. Öğrenciler gruplar halinde dersin başında kendilerine
verilen iyi yapılandırılmamış problemleri çözerek bir yazılım geliştirmişlerdir. Dersin sonunda öğrencilerin
iş birliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini belirlemek
için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile odak grup görüşmeler
yürütülmüştür. Öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleri sonucunda, tasarlanan öğrenme ortamına ilişkin
olarak, öğrenme ortamına ilişkin beğenilen yönler, öğrenme ortamında yaşanılan zorluklar/sıkıntılar,
öğrenme ortamının diğer öğrenme ortamlarına göre avantajları, öğrenme ortamının kazandırdığı beceriler
olmak üzere 4 tema bulunmuştur. Çıkan sonuçlara göre, birtakım önerilere yer verilmiştir. The aim of this study is to examine students’ views to the learning environment designed based on
collaborative problem based learning method. To this end, the Object Oriented Programming I-II courses
in the curriculum of computer programming were designed with collaborative problem solving method and
students’ views about this learning environment were examined. The holistic single case study design which
was a type of qualitative research methods was employed in the study. The participants were 33 students
taking the courses Object Oriented Programming I-II. Students worked in groups and developed software
as a solution to ill structured problems which were given at the beginning of the course. At the end of the
course, focus group interviews were conducted with a semi-structured interview form which was prepared
by the researcher to examine students’ views about the learning environment designed based on
collaborative problem based learning method. As a result of focus group interview, 4 themes as positive
aspects of the learning environment, challenges encountered in the learning environment, benefits of the
learning environment, and skills acquired as a consequence of the learning environment were found. Some
implications were presented according to the results.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
23Issue
1Collections
- Cilt 23 : Sayı 1 [21]