Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Erhan
dc.contributor.authorÇakır, Hasan
dc.date.accessioned2021-10-05T12:36:48Z
dc.date.available2021-10-05T12:36:48Z
dc.date.issued29.03.2021en_US
dc.identifier.citationÜnal, E. & Çakır, H. (2021). Öğrencilerin İş Birliğine Dayalı Problem Çözme Yönteminin Uygulandığı Öğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (1) , 70-84 . DOI: 10.32709/akusosbil.834384en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/60924/834384
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9348
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, iş birliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı bölümü müfredatında yer alan Nesneye Dayalı Programlama I-II dersi iş birliğine dayalı problem çözme yöntemi ile tasarlanmış ve öğrencilerin bu ortama yönelik görüşleri araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Nesneye Dayalı Programlama I-II dersini alan 33 öğrencidir. Öğrenciler gruplar halinde dersin başında kendilerine verilen iyi yapılandırılmamış problemleri çözerek bir yazılım geliştirmişlerdir. Dersin sonunda öğrencilerin iş birliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile odak grup görüşmeler yürütülmüştür. Öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleri sonucunda, tasarlanan öğrenme ortamına ilişkin olarak, öğrenme ortamına ilişkin beğenilen yönler, öğrenme ortamında yaşanılan zorluklar/sıkıntılar, öğrenme ortamının diğer öğrenme ortamlarına göre avantajları, öğrenme ortamının kazandırdığı beceriler olmak üzere 4 tema bulunmuştur. Çıkan sonuçlara göre, birtakım önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine students’ views to the learning environment designed based on collaborative problem based learning method. To this end, the Object Oriented Programming I-II courses in the curriculum of computer programming were designed with collaborative problem solving method and students’ views about this learning environment were examined. The holistic single case study design which was a type of qualitative research methods was employed in the study. The participants were 33 students taking the courses Object Oriented Programming I-II. Students worked in groups and developed software as a solution to ill structured problems which were given at the beginning of the course. At the end of the course, focus group interviews were conducted with a semi-structured interview form which was prepared by the researcher to examine students’ views about the learning environment designed based on collaborative problem based learning method. As a result of focus group interview, 4 themes as positive aspects of the learning environment, challenges encountered in the learning environment, benefits of the learning environment, and skills acquired as a consequence of the learning environment were found. Some implications were presented according to the results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.834384en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş birliğine dayalı problem çözmeen_US
dc.subjectMeslek yüksekokuluen_US
dc.subjectÖğrenme ortamıen_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.titleÖğrencilerin iş birliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudents’ views on the learning environment designed based on collaborative problem solving methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-5349-4193en_US
dc.authorid0000-0002-4499-9712en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÜnal, Erhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster