Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜstün, Bilal
dc.contributor.authorDeregözü
dc.contributor.authorAysel
dc.date.accessioned2021-10-06T07:06:11Z
dc.date.available2021-10-06T07:06:11Z
dc.date.issued29.03.2021en_US
dc.identifier.citationÜstün, B. & Deregözü, A. (2021). Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (1) , 85-96 . DOI: 10.32709/akusosbil.847296en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/60924/847296
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9349
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye ve Almanya’nın Almanca öğretmenliği programlarının karşılaştırılmasıdır. Bu amaç kapsamında, iki ülkenin Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği programları incelenmiştir. Almanya’da ortak bir program bulunmamasından ve eyaletler arasında farklılıklar olmasından dolayı örnek olarak PH Freiburg Üniversitesi’nde uygulanan eğitim programı esas alınmıştır. Çalışmada, doküman analizi yöntemiyle içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi ile Almanca öğretmenliği eğitim programları, öğrenci seçme sistemi, müfredat ve mezuniyet koşulları açısından incelenmiş, programlar arasında benzerlik ve farklılıklar irdelenmiştir. İki ülkede uygulanan eğitim programlarındaki benzerliklerin yanı sıra farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Öğrenci seçme sisteminde farklılık, Türkiye’de merkezi sınavla öğrenci kabul edilirken, Almanya’da bireysel başvurudan kaynaklanmaktadır. Müfredatta ise, toplam Ects kredi sayısı, ders süresi ve eğitim süresi açısından farklılıkların olduğu görülmektedir. Mezuniyet koşullarında farklılık, Türkiye’de dersleri başarılı şekilde geçmek yeterli görülmesi, Almanya’da bitirme tezi ve heyet önünde ders anlatımı koşulundan kaynaklanmaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, Türkiye’de, öğrenci kabul koşullarının gözden geçirilmesi ve mezuniyet şartları arasına öğretmenlik becerilerinin ispat edilmesi koşulunun eklenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare German Language Teaching programs in Turkey and Germany. For this aim, the German Language Teaching programs of both countries are examined. As in Germany a national wide program for German Language Teaching is not implemented, the program of the university PH Freiburg is examined. The programs are investigated in terms of acceptance conditions, curriculum and graduation conditions. The evaluation revealed that there are similarities and differences of both programs. In terms of acceptance conditions, a national wide entrance exam is conducted in Turkey, whereas in Germany students apply individually. In terms of curriculum, there are differences regarding total Ects credit points, lesson hours and education time. In terms of graduation conditions, passing the lessons is sufficient in Turkey, whereas a final thesis is needed in Germany. It is suggested to revise acceptance and graduation conditions of German Language Teaching programs in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.847296en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman dilien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectEğitim programıen_US
dc.titleTürk ve Alman Üniversitelerinde yabancı dil olarak Almanca öğretmenliği programlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of German language teaching programs in Turkey and Germanyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-9490-3109en_US
dc.authorid0000-0002-8371-8047en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster