Liselerde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, EBA akademik destek platformu hakkındaki görüşleri (Erzincan ili örneği)
Künye
İbili, H. & Yalçın, S. (2021). Liselerde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin, EBA Akademik Destek Platformu Hakkındaki Görüşleri (Erzincan İli Örneği) . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (2) , 462-487 . DOI: 10.32709/akusosbil.832766Özet
Pandemi döneminde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yüz yüze eğitim-öğretim aksamış, bu
sebeple gelişen teknolojiler hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da büyük önem
kazanmıştır. Bundan dolayı başarılı bir eğitim-öğretim dönemi geçirmek için yapay zekâ teknolojileri
eğitim teknolojilerine entegre edilmiştir. Bu kapsamda EBA Akademik Destek Platformu hizmete
sunulmuştur. Lise 11. ve 12. sınıf öğrencilerine yönelik olan platform, üniversite sınavına yönelik eğitim
içerikleri ve hedefler sunarak kullanıcılarına rehberlik etmektedir. Bu araştırmanın amacı, 2019-2020
eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde faaliyete giren EBA Akademik Destek Platformu’na ilişkin
ortaöğretimde görev yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma
yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden “olgu bilim deseni” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Erzincan il merkezinde görev yapan 10 okul yöneticisi ve 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler,
araştırmacılar tarafından geliştirilen “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ile toplanmıştır. Pandemi
sürecinden dolayı ve katılımcıların da isteği üzerine, katılımcı görüşleri yazılı olarak ya da online form
kullanılarak alınmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda
katılımcıların, platform arayüzünü sade ve kullanışlı buldukları görülmüştür. Platformun kullanılması ile
okul ve ders bazlı hedef ve stratejilerde bir değişiklik olmadığı tespit edilmiştir. Platformdaki öğretmen
verilerinin, öğretmenlerin performanslarını değerlendirirken kullanılmadığı fakat sonraki eğitim
dönemlerinde kullanılabileceği tespit edilmiştir. In Turkey, in just the same way with the World, face-to-face education has gone wrong during the
pandemic, and so improving technology has gained greater importance in the field of education, as in
every area of our lives. Therefore, artificial intelligence technologies have been integrated into
educational technologies in order to have a successful education period. The EBA Academic Support
Network has been put into action. The platform, serving for 11th and 12 th grade students, guides its users
by offering educational contents and goals for the university exam. The aim of this research is to examine
the opinions of school principals and teachers working in secondary education regarding the EBA
Academic Support platform, which started operating in the second semester of the 2019-2020 academic
year. As the research method, phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used.
The study group of the research consists of 10 school principals and 20 teachers working in the city center
of Erzincan. The data were collected through a semi-structured interview form developed by the
researchers. Due to the pandemic process and at the request of the participants, the participant's opinions
were taken in writing or using the online form. The data obtained were subjected to content analysis. As a
result of the research, participants found the platform interface simple and useful. With the use of the
platform, it was determined that there was no change in school and course-based goals and strategies. It has been determined that the teacher data on the platform are not used while evaluating teachers'
performances, but can be used in the following education periods.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
23Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/63225/832766https://hdl.handle.net/11630/9409
Koleksiyonlar
- Cilt 23 : Sayı 2 [25]