Müfessir Celal Yıldırım’ın ilmî çalışmaları, kur’ân tasavvuru ve din eğitimi hakkındaki görüşleri
Künye
Şen, E. (2021). Müfessir Celal Yıldırım’ın İlmî Çalışmaları, Kur’ân Tasavvuru ve Din Eğitimi Hakkındaki Görüşleri . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (2) , 514-532 . DOI: 10.32709/akusosbil.847941Özet
Bu çalışma Cumhuriyet dönemi âlim ve müfessirlerinden Celal Yıldırım’ın hayatı ve ilmî çalışmaları ile
Kur’ân tasavvuru ve din eğitimi hakkındaki bazı görüşlerini konu edinmektedir. Celal Yıldırım bir tefsir
sahibi olması açısından müfessir, yıllarca müftülük yapması bakımından din eğitimcisi, dinî ilimlerin
çeşitli alanlarında eserler kaleme alması yönüyle düşünür ve yazar olması açısından birkaç hususiyeti
şahsında temsil etmektedir. Bu bakımdan onun zihnî dünyasının yönelimleri ve düşünce birikiminin
tartışılması son derece önem taşımaktadır. Zira Yıldırım’ın, yetişme koşullarından içinde bulunduğu
iklimlere kadar entelektüel serüveninin bazı yönlerden ele alınması Cumhuriyet Türkiye’sini dinî ve ilmî
açılardan değerlendirebilme konusunda bir nebze yardımcı olacaktır. Yıldırım, Cumhuriyet dönemini ve
devrimlerini yakından idrak etmiş birisi olarak büyük bir kültür değişimine uğrayan toplumun
meselelerini iyi analiz etmiştir. Bu süreçte meydana gelen zarurî ve meşru değişimleri benimseyerek
İslam dininin Türk toplumunda gereken yeri alabilmesi için yazdığı eserleriyle, irşad faaliyetleriyle
yaygın din eğitimine önemli hizmetlerde bulunmuştur. Çalışmada üç aşamalı bir yol izlenmiştir. Bu
çerçevede Yıldırım’ın hayatına kısaca değinildikten sonra ilmî çalışmaları değerlendirilmiş, ardından bir
müfessir olarak Kur’ân tasavvuru ve bir eğitimci olarak din eğitimi hakkındaki görüşleri onun ilmî ve dinî
birikiminin özü konumundaki İlmin Işığında Asrın Kur’ân Tefsiri isimli tefsiri merkeze alınarak
irdelenmiştir. This study is about the life and scientific studies of Celal Yıldırım, one of the scholars and interpreters of
the Republic period, and some of his views on the imagination of the Qur'an and religious education.
Celal Yıldırım, is a mufassir in terms of writing a tafsir, a religious educator in terms of being a mufti for
years, a thinker and writer in terms of writing works in various fields of religious sciences, represents
several characteristics in person. In this respect, it is extremely important to discuss the tendencies of his
mental world and his intellectual codes. Addressing some aspects of intellectual adventures that turn his
catch up to the climate conditions of the Republic of Turkey will help to evaluate a little bit about
religious and scientific terms. Celal Yıldırım, as someone who witnessed the Republic period and its
revolutions closely, analyzed the issues of the society that had undergone a great cultural change. By
adopting the necessary and legitimate changes that took place in this process, he has provided important
services to widespread religious education with his works and guiding activities in order for the religion
of Islam to take the necessary place in Turkish society. A three-stage path was followed in the study. In
this framework, after briefly mentioning the life of Yıldırım, his scientific studies were evaluated, then his
views on the imagination of the Qur’an as a mufassir and religious education as an educator were
examined. While doing this, his commentary named İlmin Işığında Asrın Kur’ân Tefsiri, which is the
essence of his scientific and religious accumulation, was taken into the center.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
23Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/63225/847941https://hdl.handle.net/11630/9415
Koleksiyonlar
- Cilt 23 : Sayı 2 [25]