Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslım, Gökhan
dc.contributor.authorTekindal, Mustafa Agah
dc.contributor.authorYaşar, Aşkın
dc.date.accessioned2021-10-12T12:53:38Z
dc.date.available2021-10-12T12:53:38Z
dc.date.issued31.12.2020en_US
dc.identifier.citationAslım, G. , Tekindal, M. A. & Yaşar, A. (2020). Evaluation of Factors Affecting Elective Course Preferences: Example of Faculty of Veterinary Medicine Validity and Reliability Study . Kocatepe Veterinary Journal , 13 (4) , 347-356 . DOI: 10.30607/kvj.759613en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kvj/issue/56726/759613
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30607/kvj.759613
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9423
dc.description.abstractThis study aims to determine the factors affecting the elective course preferences of veterinary faculty students. Developing a scale (Elective Course Preference Attitude Scale) that provides an evaluation of the elective course preferences of students of veterinary medicine students is also aimed. 354 students studying at Selçuk University, Faculty of Veterinary Medicine in the 2019-2020 academic year participated in the study. With regard to constructing validity, Cronbach’s alpha (α) coefficient was used for the reliability analysis. For validity analysis, factor analysis was applied. In light of the data obtained from the study, it can be suggested that the “Elective Course Preference Attitude Scale” is a valid and reliable tool in the evaluation of the elective course preferences of veterinary medicine students, and this scale can also be used in the evaluation of the elective course preferences of students of other departments.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile veteriner fakültesi öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlandı. Ayrıca veteriner fakültesi öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerinin değerlendirilmesini sağlayan bir ölçeğin (Seçmeli Ders Tercihi Tutum Ölçeği) geliştirilmesi hedeflendi. Çalışmaya, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde 2019-2020 Eğitim-Öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 354 öğrenci katıldı. Yapı geçerliliği için; güvenirlik analizlerinde Cronbach alfa (α) katsayısı kullanıldı. Geçerlik analizi için faktör analizi uygulandı. Çalışmada elde edilen veriler neticesinde “Seçmeli Ders Tercihi Tutum Ölçeği” nin veteriner fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler için güvenilir ve geçerli olduğu; veteriner fakültesi öğrencileri seçmeli ders tercihlerinin değerlendirilmesinde kullanılabileceği gibi diğer bölümlerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin seçmeli ders tercihlerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek bir ölçek olduğu da ileri sürülebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30607/kvj.759613en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElective Courseen_US
dc.subjectScaleen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectVeterinary Facultyen_US
dc.titleEvaluation of factors affecting elective course preferences: Example of Faculty of Veterinary medicine validity and reliability studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKocatepe Veteriner Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Veteriner Fakültesi, Veteriner Hekimlik ve Temel Bilimler Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5976-8186en_US
dc.authorid0000-0002-4060-7048en_US
dc.authorid0000-0001-8641-6207en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage356en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster