Lisans düzeyi türk müziği viyolonsel eğitimi programlarının değerlendirilmesi sonucu elde edilen bulgulara yönelik eğitimci görüşleri üzerine bir araştırma
Abstract
Bu araştırmada, Türk Müziği konservatuvarları Lisans düzeyi Türk Müziği (TM) viyolonsel eğitiminin ve eğitimci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Konuya ilişkin literatür taraması yapılmış ve elde edilen bilgiler doğrultusunda teorik bilgiler birinci bölümde yer almıştır. Çalışmada ayrıca, TM viyolonsel öğretiminde vize ve final sınavlarında icra edilmesi düşünülen eserlerin hem sağ el hem de sol el tekniklerinin belirlenebilmesi hedeflenmektedir. Bu araştırma betimsel bir çalışma olup, tarama modeli kullanılmıştır.
Konuya ilişkin değerlendirmeler, bulgular ve yorumlar bölümünde detaylı olarak ele alınmıştır. Geliştirilen anket ve görüşme formlarından elde edilen bilgiler ise bulgular bölümünde yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca parmak numaraları tespit edilerek nota yazımı yapılan eserlerin alanında uzman 2 eğitimci tarafından değerlendirmesi yapılmıştır.
Araştırmanın Türk Müziği Konservatuvarlarındaki TM viyolonsel eğitimine önemli katkılar sağlayacağı ve bundan sonraki çalışmalara da kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir. In this research, it is aimed to evaluate the undergraduate Turkish music cello education and pedagogues’ views the Turkish music concervatories. The literature review was made and with the data obtained theoretical information was give in the first section. Additionally in the study, it is aimed to determine the right and left hand techniques of the pieces that are thought to be performed in the mid-term and final exams in cello education. This research is a descriptive study and survey model is used.
The evaluations on subject are discussed in detail in the Findings andf Comments section. The information obtained from the questionnaire and interview forms developed were interpreted in the findings section and suggestions were made. In addition, the pieces chosen were notated and fingering assigned were evaluated by two experts in the field.
It is considered that the study will make important contributions to the TM cello education in the Turkish Music Concervatories and will constitute a source for further studies.