"Batıya doğru akan nehir" isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, TRT Belgesel kanalında yayımlanmış olan "Batıya Doğru Akan Nehir" isimli belgeselin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlar açısından incelenerek Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilirliğini belirlemektir. Çalışmada “Batıya Doğru Akan Nehir” isimli belgeselin yirmi bölümü, 5. 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kazanımları doğrultusunda incelenmiştir. Böylelikle araştırmada elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden doküman analizi ile çözümlenmiştir. Belgeselin bölümlerinin incelenmesi ile elde edilen bilgilere göre; bölümlerin, SBÖP ile uygun olduğu görülmüştür. Ancak bazı bölümlerde daha az kazanıma rastlanması bu bölümlerin kullanılabilirlik seviyesini düşürmüştür. The aim of this study is to determine the usability of the documentary "River Flowing West", which was broadcast on the TRT documentary channel, in terms of the acquisitions in the Social Studies Curriculum and in the Social Studies course. Twenty episodes of the documentary” The River that flows west " were examined in accordance with the fifth and sixth grade achievements. Thus, the data obtained in the research was analyzed by document analysis from qualitative data analysis methods. According to the information obtained by examining the sections of the documentary, The sections were found to be appropriate with the social studies curriculum. But the fact that there is less gain in some sections has reduced the level of availability of these sections.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/9486Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]