Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Hayrettin
dc.contributor.authorTürkmen, Ahmet
dc.date.accessioned2021-10-21T10:34:17Z
dc.date.available2021-10-21T10:34:17Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9551
dc.description.abstractBilgi teknolojilerinin gelişimi birçok reformu beraberinde getirmiştir. Bu reformların lideri konumunda, belki de bir Rönesans niteliği taşıyan internetin buluşudur. İnternet ile birlikte gelişimin çok hızlandığı ve gelişimin takip edilmez boyutlara ulaştığını ifade edebiliriz. Bilgi teknolojileri ile internetin gelişimi ve yaygınlaşması bankacılık alanında geleneksel şube dağıtım kanallarına ek olarak mobil bankacılık, internet bankacılığı gibi alternatif bankacılık kanallarını müşterilerin kullanımına açmıştır. Açılan bu kanallar banka müşterilerinin işlerini kolaylaştırdığı için hızla yayılmıştır. Bu sebeple bankaların bünyesine kattığı internet bankacılığı, telefon bankacılığı, ATM, mobil şube, EFTPOS, çağrı merkezleri gibi yeni hizmet kanalları gelişmiştir. Tüm bu kanalların internet ile gerçekleştiği de bir gerçektir. Sürekli geliştirilen bankacılık hizmetlerinin verimlilik ve gereklilikleri ile ilgili birçok soru işaretini beraberinde getirmiştir. Bu durumun müşteri tatmini üzerindeki etkisinin ölçüm ihtiyacı doğmuştur. Bu motivasyonla hareket ederek internet bankacılığının müşteri tatmine etkisini incelemek için bir saha çalışması yapılmıştır. Konya ili bünyesinde yer alan Sanayi Odasına kayıtlı 2020 üyeden, kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 330 kişiye anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarının değerlendirilmesi sonucu geçerli 309 anket ile elde edilen bulgular SPSS 22 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında zaman ve yer faydası yanında önemli ölçüde maliyet avantajı sağlayan internet bankacılık kanalından memnuniyet düzeyi yüksek çıkmıştır. Çalışmada ilk olarak bankacılık ve bankacılığın Türkiye’de tarihsel süreci incelenmiştir. Devamında bankacılık dağıtım kanalları, internet bankacılığı ve faydalarından bahsedilmiş, müşteri tatmininin internet bankacılığına etkisi üzerinde durulmuştur. Literatür araştırması da eklenen çalışma, analizin yapılması ve değerlendirilmesiyle sonuçlandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe development of information technologies has brought many reforms. It is the invention of the internet, perhaps a renaissance, as the leader of these reforms. With the ınternet, we can state that the development has accelerated and that the development has reached unreachable dimensions. In addition to the traditional branch distribution channels in the field of banking, the development and spread of information technologies and the internet has made alternative banking channels such as mobile banking and internet banking available to customers. These channels opened rapidly as they facilitated the work of bank customers. For this reason, new service channels such as internet banking, telephone banking, atm, mobile branch, eftpos, call centers, which banks have incorporated, have developed. It is also a fact that all these channels are realized via the internet. It brought with it many questions about the efficiency and requirements of the constantly developed banking services. The need to measure the impact of this situation on customer satisfaction arose. Acting with this motivation, a field study was conducted to examine the effect of internet banking on customer satisfaction. A questionnaire was applied to 330 people who were selected by sampling method from 2020 members registered in the chamber of industry in Konya. As a result of the evaluation of the survey results, the findings obtained through the valid 309 questionnaires were analyzed with SPSS 22 statistical software. In the light of the findings, the satisfaction level of the internet banking channel, which provides a significant cost advantage in addition to time and space benefits, has been high. First as banking and banking study examines the historical process in Turkey. Subsequently, banking distribution channels, internet banking and its benefits are mentioned, and the effect of customer satisfaction on internet banking is emphasized. The study, which was added to the literature research, resulted in the analysis and evaluation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBankacılıken_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectİnceliken_US
dc.titleİnternet bankacılığının müşteri tatmini üzerindeki etkisi: Konya Sanayi Odası’na kayıtlı üyeler üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of internet banking on customer satisfaction: A research on members registered to Konya industry clustersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTürkmen, Ahmet


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record