Viyola ile işitme eğitiminin çalgı entonasyonuna etkisi
Abstract
Bu araştırma, viyola ile gerçekleştirilen işitme eğitiminin, entonasyon bakımından çalgı deşifresine yansımalarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda eğitim gören viyola öğrencileri ile yürütülmüştür. Yarı deneme modelli ve tek grup desenli bir çalışma olarak planlanan araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ön test ve son test aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca araştırmada uygulanmak üzere bir eğitim planı geliştirilmiş, bu eğitim planı sekiz hafta süreyle, haftada bir saat olmak üzere çalışma grubuna uygulanmıştır. Ön test ve son test uygulamalarından elde edilen nicel veriler tablolaştırılarak betimsel olarak yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarında öğrencilerin viyoladan işittikleri sesleri tanımlama ve viyola ile deşifre çalma konularında başarı gösterdikleri tespit edilmiştir. This research was carried out to reveal the reflections of auditory training with viola on İnstrument decipher İn terms of intonation. The study was carried out with two viola students who are studying at Afyon Kocatepe university State Conservatory. The data were collected through the pre-test and post-test that developed by researcher which was planned with semi-test model and a single group pattern study. Furthermore, a training plan was developed to be İmplemented İn the research, and this training plan was applied to the study group for eight weeks, one hour a week. Quantitive data obtained from the pre-test and post-test studies were tabulated and İnterpreted descriptively. Consequently, from this research İt was determined that the students were successful İn identifying the sounds they heard from the viola and playing decipher with the viola.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]