Viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmalara yönelik eğitimci görüşleri
Abstract
Bu araştırma, viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmaların etkili sonuçlanması için gerekli olan adımların ortaya koyulması amacını taşımaktadır. Çift sesli çalışmalara ilişkin hazırbulunuşlukların belirlenmesi, çalışmaların yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklerin ve öğretimde kullanılan yöntemlerin neler olduğunun tespit edilmesi bakımından araştırma önem taşımaktadır. Ayrıca çalışmada viyolonsel eğitimcilerinin görüşleri ışığında çift sesli çalışmaların teknik, entonasyon ve müzikal boyutlarda viyolonsel eğitimine olan katkıları belirlenmiştir. Araştırma, amaca uygunluk teşkil etmesi açısından tarama modelini esas alan nitel bir çalışmadır. Çalışmada veriler, yapılan literatür taraması ve mesleki deneyimler ışığında geliştirilen, viyolonselde çift sesli çalışmalara yönelik soruları içeren, soru formu aracılığıyla video-konferans ve telefon yoluyla elde edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmaların yapılmasının önemli ve gerekli olduğu görülmektedir. Bununla birlikte araştırma sonuçlarında çift sesli çalışmalara başlamak için gerekli hazırbulunuşluklar ortaya koyulmuş, çalışmaların yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklerin ve öğretimde kullanılan yöntemlerin neler olduğu saptanmıştır. Ayrıca çift sesli çalışmaların teknik, entonasyon ve müzikal boyutlarda viyolonsel eğitimine olan katkıları belirlenmiştir. The purpose of this study is to identify the steps that must be taken in order for double stops studies in violoncello education to produce effective results. It is also necessary to assess the readiness for double stops, as well as the difficulties encountered during the course of the studies and the teaching methods used. Furthermore, through the perspectives of violoncello educators, the study reached conclusions about the contributions of double stops studies to violoncello education in technical, intonation and musical dimensons. In terms of being appropriate for research purposes, the study is a qualitative study based on the scanning model. The data for the study were collected via videoconference and telephone, as well as through a questionnaire developed based on the literature review and professional experiences, which included questions about double stops studies in violoncello education. As a result of this study, it is thought that double stops studies in violoncello education are necessary. According to violoncello educators, double stops exercises should be included in violoncello instruction. The research findings indicated the required preparedness to begin double stops studies, as well as the problems faced in the study’s conduct and the techniques utilized in teaching. Furthermore, the technical, intonation and musical dimensions of double stops investigations were determined.