Okul öncesi dönem için yaratıcı müzik etkinlikleri tasarımı
Abstract
Müzik eğitimi, okul öncesi dönemde eğitici ve eğlendirici bir amaca sahiptir. Bu dönemde verilen müzik eğitimi; çocuklarda sesleri ayırt etme, sesini doğru kullanma, kendini ifade etme, farklı müzik kültürlerini tanıma, estetik değerlerini geliştirme, müzik ve ritim duygusu kazandırma, yaratıcılığı destekleme gibi pek çok amaca hizmet etmektedir. Tüm bu becerileri geliştirmek, müziği zevkli ve verimli hale getirmek çocuklara farklı müzik etkinlikleri sunmakla mümkündür. Bu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının müziksel becerilerini geliştirmek, gelişim alanlarını ve müziksel kazanımlarını çeşitli yollarla desteklemek adına yaratıcı etkinlikler tasarlamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda MEB’in okul öncesi dönem genel amaçlarına uygun olarak, bu dönem müzik eğitimi için 36 haftalık etkinlikler hazırlanmıştır. Hazırlanan etkinliklerin sınıf içerisinde uygulanabilmesi, müzik çalışmaları ile ilgili okul öncesi öğretmenlerinin yeterlilikleri, bu etkinliklerin çocuklara ve öğretmenlere katkısı gibi konular hakkında okul öncesi öğretmenlerinden görüşler alınmış ve bu görüşler doğrultusunda okul öncesi öğretmenlerinin müzik alanında kendilerini yeterli gördükleri fakat müziksel etkinlikler uygularken çok fazla problemlerle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca hazırlanan etkinliklerin okul öncesi öğretmen ve çocuklara fayda sağlayacağı sonucuna da ulaşılmıştır. Yapılan araştırmanın okul öncesi öğrencilerine ve öğretmenlerine, ayrıca müzik eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Music education has an educational and recreational purpose in the preschool period. Music education provided in this period serves many purposes such as distinguishing sounds, using their voice correctly, expressing themselves, let children get familiar with different musical cultures, improving their aesthetic values, gaining a sense of music and rhythm, and supporting the creativity of children. Developing all these skills is only possible by making music enjoyable and productive and offering various music activities to children. In this study, it is aimed to design creative activities in order to enhance the musical skills of preschool children and to support their different development areas and promote their musical acquisitions in different ways. Accordingly, 36-week different activities were prepared for preschool music education in line with the general objectives of preschool education set by MEB. Opinions of the preschool teachers were received on issues such as the implementation of musical activities prepared within the scope of this study in the classroom, the competencies of preschool teachers related to the music lesson, and the contribution of these activities to preschool children and teachers. In line with this feedbacks, it is concluded that preschool teachers find themselves sufficient in the field of music, but they encounter a lot of problems while implementing musical activities. Besides, it was concluded that the activities prepared will benefit pre-school teachers and children. It is thought that this study will contribute to preschool students and teachers, as well as preschool music education.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren Türkiye'deki müzik kurumlarına genel bir bakış
Sağer, Turan; Zahal, Onur; Gürpınar, Engin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)Bu çalışmada, Cumhuriyetin ilanından itibaren kurulan, hattaevveliyatı Tanzimat devrine kadar uzanan resmî müzik müesseselerininkuruluş, muhteviyat ve değişimlerine temas edilmiştir. Bu kurumlar, tasnifedilirken kronolojik ... -
Güney Afrika’da dini yaşama dair ezgisel ritüellerin gelişim süreci: Tekbir örneği
Gençoğlu, Mehmet Sait Halim (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.01.2020)İslâm Dîni, dünyanın çeşitli bölgelerinde kültür, mezhep, sosyal algı gibi nedenlerle birtakım farklılıklar arz ederek yaşanmaktadır. Fakat Güney Afrika’da yaşanan İslâm, sömürgeci-ayrımcı sistemin baskıcı uygulamaları ... -
Arduıno ile müzik eğitiminde materyal tasarımı
Gürman, Ümit (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknolojinin kullanımı günlük yaşamın bir parçasıdır. Günlük hayattaki bu pratiklerin müzik eğitimine uygulanması ise, öğrencilerin her iki alana olan ilgilerini canlı tutarak öğrenmelerini daha aktif ve kolay hale ...