2006 ve 2018 Türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılması
Abstract
Dil bilgisi öğretimi, dört temel dil becerisinin gelişmesinde ve bu becerilerin sorunsuz bir şekilde davranışa dönüşmesinde oldukça önem arz etmektedir. Bu sebeple dil öğretimine yönelik yapılan faaliyetlerde dil bilgisi kurallarının en verimli şekilde öğretilmesi hedeflenmektedir. Ana dili olarak Türkçenin öğretimi bağlamında öğretilen dil bilgisi kuralları, öğretim programlarındaki kazanımlara ve açıklamalara bağlı olarak öğretim faaliyetleri içerisindeki yerini almaktadır. Ancak dil bilgisi kuralları, öğretim programları çerçevesinde farklı yapılarda yer almakta ve buna bağlı olarak dil bilgisi öğretiminde farklı öğretim tarzları benimsenmektedir. Benimsenen bu öğretim tarzları, dil bilgisi öğretimine bağlı unsurları da beraberinde farklılaştırmaktadır. Bu çalışmada 2006 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları (5-8. Sınıf), dil bilgisi öğretimi müfredatına yönelik incelenmiş ve bu programların dil bilgisi öğretimi bağlamındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu çerçevede çalışma kapsamında betimsel tarama modellerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar modern dil bilgisi öğretimi anlayışı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Grammar teaching is important in the development of four basic language skills and their transformation into behavior. For this reason grammar rules should be taught best in language teaching. Grammar rules taught in the teaching of Turkish as their mother tongue are taught depending on the targets and explanations in the curriculum. However the teaching of grammar rules differs due to the curriculum. Adopted teaching styles are used as a result of differentiation of grammar teaching. These differentiating teaching styles also change the language teaching. In this study, the 2006 and 2018 Turkish Lesson Curriculum teaching (5-8. Classes) was examined for curriculum middle school level grammar teaching and the similarities and differences of these programs in the context of grammar teaching were revealed. Fort his reason, document analysis one of the descriptive scaning models was used. The results obtained in the study were evaluated in modern grammar teaching.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]