Ortaokul öğretmenlerinin dijital içerik hazırlama öz yeterlilikleri üzerine bir inceleme (Afyonkarahisar örneklemi)
Abstract
Bu araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin dijital içerik hazırlama özyeterlilik düzeylerinin bazı değişkenler açısından belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada katılımcıların dijital içerik hazırlama özyeterlilik düzeylerinin belirlenmesi için nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde görev yapmakta olan ortaokul öğretmenleri, örneklemini ise araştırmaya gönüllü olarak katılan 440 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Ortaokul Öğretmenleri için Dijital İçerik Hazırlama Özyeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde çarpıklık, basıklık, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi ve Dunnet’s T3 testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ortaokul öğretmenlerinin dijital içerik hazırlama özyeterlilik düzeylerinin “Bazen” aralığında olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre erkek, uzaktan eğitime katılan, akıllı tahta kullanma sıklığı fazla olan, e-kitap, e-dergi veya e-gazete okuma sıklığı daha fazla olan ve özel ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin dijital içerik hazırlama özyeterlilik düzeyleri daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu sonuçlardan farklı olarak okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenine göre anlamlı fark bulunamamıştır. This study aims to determine secondary school teachers’ self-efficacy levels of digital content preparing in terms of some variables. To determine the participants’ self-efficacy levels of digital content preparing, survey model which is one of the quantitative research methods was used. The population of the study was composed of secondary school teachers working in Afyonkarahisar in 2018-2019 and the sample of this study was composed of 440 secondary school teachers who participated in the study voluntarily. To determine the sample of the study convenience sampling was used. Digital Content Preparing Self-Efficacy Scale for Secondary School Teachers developed by the researcher was used as a data gathering tool. In analyzing process of the data gathered, skewness, kurtosis, frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test, one-way variance analysis (ANOVA), Scheffe test and Dunnet’s T3 test were used. As a result of the study, it was found that secondary school teachers’ self-efficacy levels of digital content preparing were in “sometimes” range. According to the findings, it was seen that digital content preparing self-efficacy levels were higher in teachers who were male, who participated in distance learning, who use smart board more frequently and who work in private secondary schools. Contrary to these results, a significant difference was not found when the location variable was considered.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]