Konservatuvar viyola derslerinde lev krillov viyola konser repertuarının kullanılabilirliği üzerine bir araştırma
Abstract
Viyola eğitimi, bireyin viyola alanında gerekli görülen bilgi, beceri ve anlayışları elde etmesini amaçlayan çalgı eğitiminin önemli dallarından biridir. Fakat viyola çalgısı için üretilen eser ve etüt sayısı oldukça azdır. Birçok besteci bu çalgı için üretimler yapmaktan kaçınmışlardır. Az sayıda bestecinin ise etüt ve eserleri yeterince tanınmamaktadır. Bu nedenle Lev Krillov’un konser repertuarındaki parçaları viyola repertuvarının gelişmesi bakımından önem taşımaktadır.
Bu çalışma, besteci ve viyola eğitimcisi olan Lev Krillov’un, viyola için yazmış olduğu eserlerin, lisans düzeyi konservatuvar eğitiminde kullanılabilirlik durumunu betimlemeyi amaçlayan nitel bir araştırmadır. Çalışmanın Lev Krillov’un eserlerinin daha iyi tanınmasına ve icra aşamasında karşılaşacak zorlukların, verilen örneklerle somutlaştırılarak daha kolay aşılmasına olanak sağlayacağı düşünülmektedir.
Çalışmada belirlenen eserlerin teknik ve müzikal analizler yapılmış, araştırmacı tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formları ile konservatuvarda görev yapan uzman viyola eğitimcilerinin görüşleri alınmıştır.
Araştırma sonucunda Lev Krillov Konser Parçaları’nın konservatuvarların lisans düzeyi viyola eğitiminde materyal olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır Viola education is one of the important areas of instrument education which aimsto make individual acquire necessary information, skills and understandings in the areaof viola. However, the works and etudes created for viola instrument are highly few innumber. Many composer avoided making creations for this instrument. Few composer’setudes and works are not known enough. Therefore, pieces in Lev Krillov’s ConcertRepertoire are of importance by means of improvement of the viola repertoire.This study is a quantitative study which aims to describe the condition of usabilityof the pieces composer and viola educator Lev Krillov wrote for viola in graduate levelconservatory education. The study is thought to enable works of Lev Krillov becomemore recognized and to overcome the difficulties faced in the process of performance byconcretizing with given examples.In the study, technical and musical analysis of determined works were made, withinterviewing forms which were prepared by the researcher, the opinions of viola educatorspecialists who work in the conservatory were received.In the conclusion of the research, the outcome of usability of Lev Krillov ConcertRepertoire as a material in conservatory graduate level viola education was reached.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]