Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorKaya, Doğukan
dc.date.accessioned2021-12-28T06:38:04Z
dc.date.available2021-12-28T06:38:04Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9824
dc.description.abstractEğitim öğretim etkinlikleri öğretim programlarının kılavuzluğu ile gerçekleşir. Öğrencilere verilmesi gereken kazanımların daha iyi nasıl verilebileceği, hangi kazanımın hangi sınıf seviyesine uygun olduğu sorularının cevaplarını öğretim programları verir. Eğitim öğretim etkinliklerinin sonunda gerçekleştirilen ölçme-değerlendirme çalışmaları eğitim öğretimin çıktılarını görmek açısından çok önemlidir. Okullarda ve öğretim kademelerinin son sınıflarında merkezî olarak gerçekleştirilen üst eğitim kurumlarına yerleştirme sınavlarında sorulan soruların öğretim programında yer alan kazanımlarla uyumlu olması gereklidir. 2005 yılından bugüne uygulamakta olduğumuz yapılandırmacı yaklaşım ile oluşturulan öğretim programlarımızın sonuncusu olan 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile bu programla verilen eğitim sonucunda yapılan 2019 LGS’deki Türkçe soruları arasındaki uyum incelenmiştir. 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile birlikte Türkçe dersinde birçok yeni kazanım ve soru tipi ortaya çıkmıştır. Bu kazanımların ve soru tiplerinin öğrencilere kavratılması için en önemli materyal olan ders kitaplarının yeni öğretim programının hedeflerine uygun olarak oluşturulmadığı görülmüştür. 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların 2019 LGS Türkçe sorularında yeterince örneklenemediği, Türkçe dersinin dört öğrenme alanından dinleme ve konuşma becerilerinin hiç ölçülemediği, yazma becerisinin ise asgari seviyede ölçüldüğü tespit edilmiştir. Ölçülmeye en çok çalışılan alan olan okuma becerisine yönelik soruların ise kazanımlarla ve öğrencilere edindirilmek istenen becerilerle tam olarak örtüşmediği tespit edilmiştir. Okumaya yönelik sorularda ortaya çıkan bu durumun sebebi Türkçe dersi kazanımlarının sadece çoktan seçmeli testlerle tam olarak ölçülememesidir. Bu bakımdan Türkçe dersindeki ölçme çalışmalarında tüm dil becerilerini ölçebilecek araçlara yer verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractEducational activities take place with the guidance of the curriculum. Curriculum gives answers to the questions of how the acquisitions that should be given to the students can be given better and which acquisition is suitable for which grade level. Measurement-evaluation studies carried out at the end of education and training activities are very important in terms of seeing the outputs of education. The questions asked in the placement exams for higher education institutions, which are held centrally in schools and in the last year of education, must be compatible with the achievements in the curriculum. The compatibility between the 2018 Turkish Curriculum, which is the last of our curriculum created with the constructivist approach that we have been applying since 2005, and the Turkish questions in the 2019 LGS as a result of the training given with this program were examined. With the 2018 Turkish Course Curriculum, many new acquisitions and question types have emerged in the Turkish course. It has been observed that the textbooks, which are the most important material for students to comprehend these acquisitions and question types, were not created in accordance with the goals of the new curriculum. It was determined that the achievements in the 2018 Turkish Lesson Curriculum could not be adequately sampled in the 2019 LGS Turkish questions, listening and speaking skills from the four learning areas of the Turkish lesson could not be measured at all, and writing skills were measured at a minimum level. It has been determined that the questions about the reading skill, which is the most studied area to be measured, do not fully overlap with the acquisitions and the skills that are desired to be acquired by the students. The reason for this situation that arises in the questions about reading is that the achievements of Turkish lessons cannot be measured exactly only with multiple-choice tests. In this respect, it has been concluded that tools that can measure all language skills should be included in the measurement studies in Turkish lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectTürkçe Dersien_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectDil Becerilerien_US
dc.subjectÖlçmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.title2018 türkçe dersi öğretim programı İle 2019 lise giriş sınavı arasındaki ilişki üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn examination on the relationship between the 2018 turkish language curriculum and the 2019 high school entrance examen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Doğukan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster