Ebeveynlerin sosyoekonomik düzeyleri ile çocuklarının okul hayatına katılımları arasındaki ilişki
Citation
Kurt, U. & Taş, Y. (2019). Ebeveynlerin Sosyoekonomik Düzeyleri ile Çocuklarının Okul Hayatına Katılımları Arasındaki İlişki . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 978-991 . DOI: 10.30831/akukeg.470256Abstract
In this study, it was aimed to investigate the relationship between the socioeconomic status of the
parents of middle school students and their involvement in the school life of the child. The study is a correlational
study and the data were collected through surveys. With the specified purpose, demographic information
questionnaire and parental involvement scale were administered to a sample consisting of 926 students in grade 6
through 8, enrolling in the middle schools in the central districts of Erzurum province. Education level of parents and
working status of parents were used as indicators of the socioeconomic status of parents. Parental involvement, on the
other hand, was addressed with parents’ educational aspiration, parental participation, parental communication, and
parental autonomy support. Canonical correlation analysis showed that the education level of the parents and the
working status of the father are in a positive relation with the parental involvement in the school life. Based on these
findings, it can be said that parents who have high socioeconomic status have a higher aspiration for their children's
education, communicate more with their children about school, participate more in activities and meetings in the
school, and support more their children's autonomy. Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin ebeveynlerinin sosyoekonomik düzeyi ile çocuklarının okul hayatına
katılımı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma korelasyonal bir çalışma olup, anket yolu ile veriler
toplanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda Erzurum ili merkeze bağlı ilçelerdeki ortaokullarda öğrenim görmekte
olan, 6. sınıftan 8. sınıfa kadar toplam 926 öğrenciden oluşan örnekleme, demografik bilgi anketi ve ebeveyn katılımı
ölçeği uygulanmıştır. Ebeveynlerin sosyoekonimik düzeyinin göstergeleri olarak anne ve babanın eğitim düzeyi ile
çalışma durumu kullanılmıştır. Ebeveynlerin çocuklarının okul hayatına katılımını belirlemek için ise, ebeveynlerin
çocuklarının eğitimi ile ilgili arzusu, ebeveyn-çocuk iletişimi, ebeveyn katılımı ve ebeveynlerin özerklik desteğinden
yararlanılmıştır. Yapılan Canonical korelasyon analizi sonuçları, ebeveynlerin eğitim düzeyi ve babanın çalışma
durumunun, ebeveynlerin okul hayatına katılımı ile pozitif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar
doğrultusunda, sosyoekonomik düzeyi yüksek olan ebeveynlerin, çocuklarının eğitimi ile ilgili arzusunun daha
yüksek olduğu, çocukları ile okulda olanlar hakkında daha fazla iletişim kurduğu, okuldaki etkinliklere ve toplantılara
daha fazla katılım gösterdiği ve çocuklarının özerkliğini daha fazla desteklediği söylenebilir
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
12Issue
3Collections
- Cilt 12 : Sayı 3 [14]