Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFırat, Tahsin
dc.contributor.authorKoçak, Duygu
dc.date.accessioned2022-02-11T06:19:14Z
dc.date.available2022-02-11T06:19:14Z
dc.date.issued17.04.2020en_US
dc.identifier.citationFırat, T. & Koçak, D. (2020). Opinions of Primary School Teachers on Determination and Referral of Students with Learning Disabilities . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (2) , 277-295 . DOI: 10.30831/akukeg.542535en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1038860
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9917
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the opinions of primary school teachers about what they pay attention to in determining students with learning disabilities and the ways they follow when they encounter with the students who are thought to be learning disabilities. Participants were 23 female and 26 male primary school teachers. Data were gathered using a semi-structured interview form consisting of two open-ended questions. In the analysis of the data, codes and categories were created by using content analysis technique. Four different themes (developmental features, academic features, personal characteristics and communication-based behaviors) were obtained in accordance with the teachers' opinions on identifying students with learning disabilities. In terms of teachers’ opinions on what they do when they meet with students who are thought to be learning disabilities, the themes “social activity”, “teaching methods”, “directing to the relevant individual or organization”, “cooperation” and ten different categories related to these themes were obtained. These results were discussed with regard to literature and implementations. Prospective primary school teachers should receive hands-on training on learning disabilities at university level and activities aimed at increasing the knowledge of in-service teachers on this subject through in-service training should be diversified.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin belirlenmesinde nelere dikkat ettikleri ve öğrenme güçlüğü olduğunu düşündükleri öğrenci ile karşılaştıklarında izledikleri yolların belirlenmesine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışma, 23 kadın ve 26 erkek öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, iki açık uçlu sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılarak kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Öğretmenlerin öğrenme güçlüğü olan öğrencileri belirleme ile ilgili görüşleri doğrultusunda dört farklı tema (gelişimsel özellikler, akademik özellikler, kişisel özellikler ve iletişim temelli davranışlar) elde edilmiştir. Öğretmenlerin öğrenme güçlüğü olduğu düşünülen öğrenci ile karşılaştıklarında yaptıklarına ilişkin görüşlerinden ise sosyal aktivite, öğretim yöntemleri, ilgili kişi veya kuruma yönlendirme ve işbirliği temaları ve bu temalara bağlı on farklı kategori elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler ilgili literatür ve uygulamalar açısından değerlendirilmiştir. Sınıf öğretmeni adayları üniversite düzeyinde öğrenme güçlüğüyle ilgili uygulamalı eğitimler almalı ve görev yapan öğretmenlerin ise hizmetiçi eğitimler yoluyla bu konu hakkındaki bilgilerin arttırılmasına dönük etkinlikler çeşitlendirilmelidiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.542535en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudent With Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectPrimary School Teachersen_US
dc.subjectDetermination and Referralen_US
dc.subjectÖğrenme Güçlüğü Olan Öğrencileren_US
dc.subjectSınıf Öğretmenlerien_US
dc.subjectBelirleme ve Yönlendirmeen_US
dc.titleOpinions of primary school teachers on determination and referral of students with learning disabilitiesen_US
dc.title.alternativeÖğrenme güçlüğü olan öğrencilerin belirlenmesine ve yönlendirilmesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3577-7907en_US
dc.authorid0000-0003-3211-0426en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage277en_US
dc.identifier.endpage295en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster