Başlık için listeleme
Toplam kayıt 9345, listelenen: 4176-4195
-
İlkokul 4. Sınıf Öğrencileri İçin Hazırlanan Müzik Eğitiminde Öğrenmeyi Kolaylaştırıcı Görsel Materyallerin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Müzik eğitimi, ilköğretim süreci içerisinde hem bir eğitim aracı hem de etkili bir eğitim alanıdır. İlköğretimde müzik eğitimi genel müzik eğitimi ile ilişki içerisindedir. İlköğretim müzik eğitiminin; temel müzik ilkelerine ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ve stem tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özelliklerinin, STEM tutum düzeylerinin ve bunların arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim ve ... -
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Çokkültürlü Eğitime Dayalı Olarak Uygulanan Etkinlikler İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
(29.01.2018)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin çokkültürlü eğitime dayalı olarak uygulanan etkinlikler ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (İzmir örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından zekâ alanlarının ve girişimcilik eğilimlerinin incelenmesi ve çoklu zekâ alanları ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin ... -
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Drama Yöntemi Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Tutumlarına ve Öğretimin Kalıcılığına Etkisi
(03.07.2018)Bu araştırmada, 2015-2016 eğitim öğretim yılında ilkokul 4.sınıf Sosyal Bilgiler dersi “Üretim, Dağıtım, Tüketim” öğrenme alanında yer alan “Üretimden Tüketime” ünitesinin öğretiminde “yaratıcı drama” yöntemi kullanımının ... -
İlkokul beden eğitimi ve oyun dersi oyun oynuyorum derleme kitapçığında yer alan çocuk oyunlarının değerler açısından incelenmesi ve buna yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul Beden Eğitimi ve Oyun dersinde kullanılan Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığında yer alan çocuk oyunlarının değerler açısından incelenmesi ve Beden Eğitimi ve Oyun dersinde öğrencilere ... -
İlkokul çocuklarına yönelik hazırlanan çizgi filmlerde çocuk katılımının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Demokratik bir gelecek için çocukların katılım hakkına sahip olmaları ve kendileri ile ilgili karar verme süreçlerine dâhil olmaları önem taşımaktadır. Bir birey olan çocukların görüşleri yetişkinler tarafından önemsenmelidir. ... -
İlkokul Fen Bilimleri Dersinin Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik (Fetemm) Etkinlikleri İle İşlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada STEM içerikli uygulamalarla işlenen 4. Sınıf Fen Bilimleri dersinin öğrencilerin STEM mesleklerine, algılarına ve tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın uygulaması 2017-2018 eğitim - ... -
İlkokul matematik dersi öğretim programında önerilen ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri (Afyonkarahisar il örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada ilkokul matematik dersi öğretim programlarında önerilen ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri araştırılmıştır. Bu amaca yönelik olarak genel tarama (survey) yönteminden ... -
İlkokul öğrencilerinde problem çözmenin yordayıcıları olarak duygusal ve psikolojik iyi oluş ile yaşam doyumu
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2022)Bu araştırmada, duygusal ve psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu değişkenlerinin ilkokul öğrencilerinin problem çözme düzeylerini ne kadar yordadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında araştırma ilişkisel tarama ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alan yazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alan yazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ... -
İlkokul öğrencilerinin coğrafya okuryazarlığı düzeylerinin belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.03.2022)Araştırmanın amacı, yaşadığı yeri ve dünyayı farklı yönleri ile tanıyan, başta kendine olmak üzere topluma ve dünyaya yön verecek bireyler olan, ilkokul öğrencilerinin coğrafya okuryazarlığı düzeylerini belirlemek ve ... -
İlkokul öğrencilerinin sosyalleşmelerinde koro eğitiminin rolü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç içerisinde birey, yaşadığı topluma uyum sağlayabilmek için, o toplumun sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk olarak ailede başlar ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğrencilerin, programda yer alan hedeflere ulaşabilmeleri için eğitim kurumlarında gerçekleştirilen etkinliklere ve öğrenme ortamlarına duydukları ilginin belirlenmesi gereklidir. Bu yüzden öğrenci katılımının değerlendirilmesi ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğrencilerin, programda yer alan hedeflere ulaşabilmeleri için eğitim kurumlarında gerçekleştirilen etkinliklere ve öğrenme ortamlarına duydukları ilginin belirlenmesi gereklidir. Bu yüzden öğrenci katılımının değerlendirilmesi ... -
İlkokul öğrencilerinin ve öğretmenlerinin başarıya, başarısızlığa, başarı ve başarısızlık korkusuna ilişkin metaforik betimlemeleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin ve öğretmenlerinin başarıya, başarısızlığa, başarı ve başarısızlık korkusuna ilişkin metaforik betimlemelerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemine sahip bu tezde olgubilim ... -
İlkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile mesleki tükenmişlik algıları arasındaki ilişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)Both the commitment and professional burnout of primary school teachers can have a direct impact on the general and specific objectives of the school and therefore on the students. Therefore, it was important to examine the ... -
İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması
(2018)Okulda en önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve yenilenmiş bloom taksonomisi kapsamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 24.06.2023)Bu çalışma ile ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının özel amaçları ve kazanımları sürdürülebilir kalkınma boyutları açısından incelenmiş ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili olduğu belirlenen ...