Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muammer
dc.contributor.authorÖztürk Pat, Özlem
dc.date.accessioned2023-09-01T07:17:58Z
dc.date.available2023-09-01T07:17:58Z
dc.date.issued27.04.2021en_US
dc.identifier.citationÖztürk Pat, Ö. & Yılmaz, M. (2021). Impact of Creative Drama Method on Students’ Speaking Skills . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (2) , 223-245 . DOI: 10.30831/akukeg.740277en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/60569/740277
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10430
dc.description.abstractAim of the research was to investigate the impact of creative method on improving students’ speaking skills in primary school 3rd grade Turkish language course. The study was carried out with primary school 3rd graders studying at a private primary school in Çaycuma, Zonguldak. The research was carried out on forty-six 3rd grade students. Quasi-experimental design with pretest-posttest control group was used in the study. Speaking education was given using creative drama method in the experimental group and using current instructional program (traditional teaching method) in the control group. In the study, “Speaking Skill Assessment Rubric” developed by the researcher was employed as data collection instrument. Intervention lasted for six weeks. Shapiro-Wilk normality test was employed to determine whether the data showed normal distribution or not. The data were analyzed via SPSS package program version 20.0. Arithmetic mean, standard deviation and t test was calculated in data analysis. As a result of the study, a significant difference was observed between speaking skills of the students in the experimental group and the ones in the control group; the difference was in favor of the experimental group.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ilkokul 3. Sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisini incelemektir. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesindeki özel bir ilkokulda 3. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma 3. sınıfta öğrenim gören 46 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen model kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere yaratıcı drama yöntemi ile kontrol grubundaki öğrencilere ise mevcut öğretim programı ile (geleneksel öğretim yöntemiyle) konuşma eğitimi verilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Konuşma Becerilerini Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Uygulama 6 haftada gerçekleştirilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk normallik testi ile belirlenmiştir. Veriler SPSS 20.0 paket programına göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin konuşma becerileri ile kontrol grubundaki öğrencilerin konuşma becerileri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, bu farklılığın deney grubu lehine olduğu tespit edilmiştir. Buna göre yaratıcı drama yöntemi ile yapılan konuşma eğitiminin öğrencilerin konuşma becerilerine olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.740277en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpeakingen_US
dc.subjectSpeaking Skillen_US
dc.subjectCreative Drama Methoden_US
dc.subjectTurkish Language Courseen_US
dc.subjectKonuşmaen_US
dc.subjectKonuşma Becerisien_US
dc.subjectYaratıcı Drama Yöntemien_US
dc.subjectTürkçe Dersien_US
dc.titleImpact of creative drama method on students’ speaking skillsen_US
dc.title.alternativeYaratıcı drama yönteminin öğrencilerin konuşma becerileri üzerindeki etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentBartın Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-1736-7717en_US
dc.authorid0000-0002-4170-1319en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage245en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster