Okul Öncesi Kurumlardaki Çocukların Annelerinin ve Öğretmenlerinin Çocuk Beslenmesine İlişkin Görüşleri
Özet
Beslenme, kişinin buyumesi ve gelişmesi (anne karnında ve daha sonra)
sağlıklı uretken olarak yaşamını surdurmesi icin gerekli olan besinlerin alınmasıdır.
Sağlıklı buyume, gelişme ve ozellikle zeka gelişimi icin yeterli ve dengeli beslenme
şarttır. Bu nedenle cocukların beslenme alışkanlıkları edinmesi her ailenin ve
oğretmenin eğitim sorumluluğudur. Aile bireylerinin ve oğretmenlerin tutum ve
davranışlarının tutarsız ve dengesiz olması, cocuğun ruhsal durumunun
değerlendirilememesi, eğitim duzeyinin duşuk olması, değer yargılarının gercekci
olmaması, bireyler arasında uyumsuzluk gibi cok ceşitli etkenler cocuğun
beslenmesini ve beslenmeye karşı olumlu tutumlar kazanmasını zorlaştırmaktadır.
Bu araştırma “Okul Oncesi Kurumlarındaki Cocukların Annelerinin ve
Oğretmenlerinin Cocuk Beslenmesine İlişkin Goruşleri”ni araştırmak amacıyla
yapılmaktadır. Bu araştırma yapılırken 119 okulda bulunan hem okul oncesi
oğretmenlerinin hem de ailelerin goruşlerinden faydalanmış ve bu goruşler sonucu
elde edilen veriler yorumlanmıştır Nutrition is the process of getting the right type of food for good health and
growth (in the mother’s womb and afterwards) and survival as a healthy fertile. A
sufficient and balanced diet is necessary for a healthy growth and especially
intelligence development. There are some various factors that make the child’s
feeding and acquiring positive attitudes to nutrition difficult: family members and
teachers’ attitudes and behavior are inconsistent and unstable, the child's mental
status cannot be evaluated, education level is lower, ethnic values are not realistic,
there is incompatibility between the individuals. Therefore, both parents and
teachers’ approach to the topic of nutrition is very important. The aim of this
reserarch was to investigate “the Comparison of Opinions on Child’s Feeding
Between the Pre-School Teachers and Families”. While this research was being
done, the views of pre-school teachers and the families at 119 school used and the
data obtained as a result of these views were interpreted
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2713Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]