Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorTepe, Eser
dc.date.accessioned2015-03-12T11:49:07Z
dc.date.available2015-03-12T11:49:07Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2713
dc.description.abstractBeslenme, kişinin buyumesi ve gelişmesi (anne karnında ve daha sonra) sağlıklı uretken olarak yaşamını surdurmesi icin gerekli olan besinlerin alınmasıdır. Sağlıklı buyume, gelişme ve ozellikle zeka gelişimi icin yeterli ve dengeli beslenme şarttır. Bu nedenle cocukların beslenme alışkanlıkları edinmesi her ailenin ve oğretmenin eğitim sorumluluğudur. Aile bireylerinin ve oğretmenlerin tutum ve davranışlarının tutarsız ve dengesiz olması, cocuğun ruhsal durumunun değerlendirilememesi, eğitim duzeyinin duşuk olması, değer yargılarının gercekci olmaması, bireyler arasında uyumsuzluk gibi cok ceşitli etkenler cocuğun beslenmesini ve beslenmeye karşı olumlu tutumlar kazanmasını zorlaştırmaktadır. Bu araştırma “Okul Oncesi Kurumlarındaki Cocukların Annelerinin ve Oğretmenlerinin Cocuk Beslenmesine İlişkin Goruşleri”ni araştırmak amacıyla yapılmaktadır. Bu araştırma yapılırken 119 okulda bulunan hem okul oncesi oğretmenlerinin hem de ailelerin goruşlerinden faydalanmış ve bu goruşler sonucu elde edilen veriler yorumlanmıştıren_US
dc.description.abstractNutrition is the process of getting the right type of food for good health and growth (in the mother’s womb and afterwards) and survival as a healthy fertile. A sufficient and balanced diet is necessary for a healthy growth and especially intelligence development. There are some various factors that make the child’s feeding and acquiring positive attitudes to nutrition difficult: family members and teachers’ attitudes and behavior are inconsistent and unstable, the child's mental status cannot be evaluated, education level is lower, ethnic values are not realistic, there is incompatibility between the individuals. Therefore, both parents and teachers’ approach to the topic of nutrition is very important. The aim of this reserarch was to investigate “the Comparison of Opinions on Child’s Feeding Between the Pre-School Teachers and Families”. While this research was being done, the views of pre-school teachers and the families at 119 school used and the data obtained as a result of these views were interpreteden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTutum ve Davranışlaren_US
dc.titleOkul Öncesi Kurumlardaki Çocukların Annelerinin ve Öğretmenlerinin Çocuk Beslenmesine İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Comparison of Opinions on Child’s Nutrition Between the Pre-School Teachers and Familiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster