Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Devrim
dc.date.accessioned2015-04-03T09:24:06Z
dc.date.available2015-04-03T09:24:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3631
dc.description.abstractTürk toplumu, kültürel ve toplumsal dönüşüm süreçlerinde, gelenekleri ile modern yaşamın getirmiş olduğu yaşam kalıpları arasına sıkışmıştır. Gelenekçi ve modernist olarak tanımlanabilecek iki farklı söylemin, kültürel kodlar üzerinden tartışılması ve toplumsal kökenlerine dair tartışmalara daha az rastlanması, dikkat çekici bir olgudur. İncelenmesi gereken bu söylemlerin içerikleri politik ve kültürel kökenlere sahiptir. Ayrıca, gelenekçi ve modernist olarak ayrılan bu iki söylem, medyada, farklı biçimlerde, sunulmaktadır. Çalışmamızda, 15.09.2006 tarihinde ATV’de yayınlanmaya başlayan, yapımcılığını FM Yapım’ın üstlendiği, yönetmenliğini Gül Oğuz’un yaptığı, senaryosu Sema Ergenekon ve Eylem Canpolat’a ait olan Sıla adlı dizi film incelenmektedir. Bu dizi film aracılığıyla oryantalist ve modernleşmeci söylemin çeşitli formları bizlere sunulmaktadır. Ortak belleğimizdeki karşılıklı bilgimizi derinden etkileyerek, oryantalist ve modernist bir içerik çerçevesinde inşa edilmesi Sıla dizinin, inceleme nesnesi olarak seçilmesine sebep olmuştur.en_US
dc.description.abstractTurkish society gets stuck in the dilemma between their traditions and the life patterns of modern life. It is also salient that the two different discourses as modernism and traditionalism have been discussed based on cultural codes; however, the discussions based on social principles have rarely been encountered. Two different contents of discourses that should be analysed have political and cultural roots. Furthermore, these two discourses as traditionalism and modernism are presented differently in the media. This study scrutinized Sıla TV series which starts to be broadcasted on 15th, September, 2006 on ATV. The TV series was produced by FM Production, directed by Gül Oğuz, and written by Sema Ergenekon and Eylem Canpolat. The different forms of the orientalist and modernist discourse were presented to us with the mediator role of this TV series. The reason why Sıla TV series were chosen as analysis object was that it was framed within an orientalist and a modernist content affecting our mutual knowledge in our collective conscience deeply.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectSıla (Dizi Film)en_US
dc.subjectModernliken_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectKültürel Göstergeen_US
dc.titleKültürel Bir Gösterge Olarak Gelenek ve Modernlik İkilemi: “Sıla” Televizyon Dizisi Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Dilemma between Tradition and Modernity as a Cultural Indicator: The Case of “Sıla” TV Seriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi, Medya ve İletişim Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster