Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Dursun Ali
dc.contributor.authorŞahin, Hatice
dc.date.accessioned2015-04-20T10:58:59Z
dc.date.available2015-04-20T10:58:59Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3891
dc.description.abstractBu araştırma hemşirelerin kan transfüzyonuna yönelik bilgi düzeylerini ve buna eğitimin etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Afyon Kocatepe Üniversitesi Ahmet Necdet Sezer Uygulama ve Araştırma Hastanesinde çalışan 62 hemşire oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 24 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Wilcoxon eşleştirilmiş iki örnek testi, Mann Whitney U testi, Anova testi ve T testi kullanılmıştır Araştırmaya katılan hemşirelerin kan transfüzyonuna yönelik bilgi puanlarının daha önce yapılmış çalışmalara göre yüksek olduğu saptanmıştır. Bu sonuçta araştırma kapsamına alınan hastanede kan transfüzyonu komitesinin bulunması, hemşirelerin büyük çoğunluğunun hemşirelik lisans ve yüksek lisans mezunu olması, grup içerisinde daha önce kan transfüzyonuna yönelik hizmet içi eğitim almış hemşirelerin bulunması etkili olmuştur. Verilmiş olan kan ve kan ürünleri eğitiminin bütün bölümlerde hemşirelerin bilgi düzeylerinde olumlu yönde bir artışa neden olduğu anket sonuçlarından anlaşılmaktadır. Eğitim düzeyi ve çalışma süresi arttıkça kan transfüzyonuna yönelik bilgi düzeyinin de arttığı saptanmıştır. Daha önce hizmet içi eğitim almış olan hemşirelerin bilgi puanlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; Hemşirelere kan transfüzyonuna yönelik planlı, etkili ve sürekli hizmet içi eğitim verilmesi, verilen hizmet içi eğitimlerin etkin olabilmesi, uygulamaya geçirilebilmesi ve hataların en aza indirilmesi amacıyla, uygulamaya yönelik standardizasyon çalışmaları yapılması, kan transfüzyonuna yönelik standardizasyon çalışmaları kapsamında kan transfüzyonu takip formu geliştirilmesi, kan transfüzyonu komitelerinin kurulması, kan transfüzyonu uygulamalarının en uygun şartlarda gerçekleştirilebilmesi için hastanedeki teknik donanımın da buna uygun hale getirilmesi, hastanelerde çalıştırılacak hemşire kadrosunun seçiminde en az lisans mezunu hemşirelerin bulunması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was performed to define the level of knowledge of nurses about blood transfusion and the effect of training into it. Sixty-two nurses working in Afyon Kocatepe University Hospital existed the samples of the study. Wilcoxon two related sample test, Mann Whitney-U test, Anova test and T test were performed for statistical analysis. The marks of knowledge about blood transfusion of nurses, detected highest than the studies before. The existence of blood transfusion committee in that hospital, the gradations of nurses which is mostly four-year faculty and master degree the existence of nurses in the study group who were trained about blood transfusion was effective to the reasons of those high marks of knowledge level. Training about blood and blood products to the nurses caused in cause in the knowledge level is understood from quarry results. İt is detected that knowledge level about blood transfusion increases when graduation level and donation of experience increase The marks of knowledge of nurses detected higher who had post-graduate training. Available findings suggest that: planned and continued and effective post graduate education could be given the nurses, standardizations studies should be performed with the aim of effective, practical post graduate education and least mal practice, transfusion follow charts should be formed, blood transfusion committees should be available for best conditions to perform blood transfusion, the graduation level should be at least four year faculty for he selection of nurses who will work in the hospital.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectBilgi Düzeyien_US
dc.subjectEğitimin Etkisien_US
dc.subjectKan Transfüzyonuen_US
dc.subjectTam Kanen_US
dc.titleHemşirelerin Kan Transfüzyonlarına Yönelik Bilgi Düzeyleri ve Buna Eğitimin Etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster