Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorSivritepe, Harun Reşit
dc.date.accessioned2019-05-22T14:16:41Z
dc.date.available2019-05-22T14:16:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6064
dc.descriptionIn our century, speed is very important. Also we have to use our ability efficiently. When we look at ourselves we don’t use our ability too much. Actually we don’t use our capacity enough. It is possible to improve our capacity. It is important to use our time well and right and improve ability. The research about learning mathematics in early childhood and pre- school time improve childrens capacity of learning mathematics more than accepted. Last years, there was serious acceration about the teaching mathematics in early childhood and educational programmes. The research of mathematics in early childhood and pre-school are focus on trying different method and programme. A pilot study about new pre-school study programme (OÖEP) in 2002, made if applicable in 2006. There is also a topic about mathematic acquisitions in this new programmes. Firstly, Soroban methot started to be used in Japan, United States and Far East for long years. Nowdays, In Turkey, this system started to put into practice about improving student’s mathematical ability, counting easily and increasing brains functions. People’s interests increase day by day. In this programme, firstly, students learn the numerical problems with abacus and in the second part, they leave abacus step by step and they solve the problems from their mind. With this method, children between 4-11 ages learn counting skills more effeciently than calculator and computer. And they improve their memory, self confidence, intelligence, attention and focusing. By researching classical mathematical teaching method, this system called Soroban method improve brain working capacity. In this research,en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Mental Aritmetiğin diğer matematik yöntemleriyle karşılaştırması yapılmıştır. Çağımızda hız büyük bir önem kazanmıştır. Bu, yeteneklerimizi en üst düzeyde kullanma zorunluluğunu getirmektedir. Kendimize baktığımızda aslında sahip olduğumuz yeteneklerin çok azını kullandığımızı görmekteyiz. Aslında kapasitemizi yeterince kullanamamaktayız. Gerçekte kapasitemizi artırmamız mümkündür. Zamanı iyi ve doğru kullanmanın, yetenekleri geliştirmenin, kişi kapasitesini artırmanın çok önemli hale geldiği günümüzde okul öncesi çocukların zihinsel gelişimi ve erken çocukluk döneminde matematik öğretimi üzerine yapılan yeni araştırmalar, çocukların matematiksel kapasitelerinin yaygın olarak kabul edilenden daha fazla olduğunu ortaya koymuştur. Son yıllarda okul öncesi matematik öğretimine yönelik çalışmaların ve öğretim programlarının sayısında da ciddi artışlar söz konusudur. Okul öncesi ve erken yaşlardaki matematik öğretimiyle ilgili çalışmalar genellikle çeşitli yöntem ve programların denenmesi üzerine odaklanmıştır. Türkiye’de 2002 yılında pilot uygulaması yapılan yeni okul öncesi eğitim programı (OÖEP) 2006 yılında uygulamaya konulmuştur. Bu yeni programın içerisinde matematik kazanımlarına da yer ayrılmıştır. Soroban yöntemi diye adlandırılan bu sistem Japonya Amerika ve Uzakdoğu ülkelerinde uzun yıllar uygulanmıştır. Öğrencilerin sayısal yeteneklerini geliştirme, kolay hesap yapma, beynin işlevselliğini artırma gibi esaslara dayanan bu sistem ülkemizde de son yıllarda uygulanmaya başlamıştır. Sisteme ilgi giderek artmakta ve sistemin uygulama alanları genişlemektedir. Abaküsle sayısal işlem yapma üzerine temellendirilen bu sistemde önce abaküs eğitimi verilmekte, sonra da aşama aşama abaküs kullanımı terk ettirilerek işlemlerin zihinlerinden yapılması sağlanmaktadır. 4-11 yaşındaki çocuklar bu program sayesinde elektronik hesap makinesinden veya bilgisayardan çok daha hızlı işlem yapma becerisi kazanırken, zeka, bellek gelişimi, dikkat, odaklanma ve özgüvenin güçlenmesi gibi unsurların da güçlendiği gözlenmektedir. Bu çalışmada klasik matematik öğretimi yöntemleri incelenerek, beynin çalışma kapasitesini artıran bir sistem olarak Soroban Yöntemi tanıtılmıştır. Bu araştırmada,en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik, Okul Öncesi Eğitim, öğrenme biçimleri, öğrenme süreci, matematiksel kavramlar, Abaküs, Soroban yöntemien_US
dc.titleMental Aritmetik Literatür Bilgisi Uygulama Ve Etkinliklerien_US
dc.title.alternativeMental Arithmetic Application Information Literature And Eventsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster