Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCönk, Elif
dc.contributor.authorÜtebay, Gülin
dc.date.accessioned2019-12-26T07:19:18Z
dc.date.available2019-12-26T07:19:18Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7717
dc.description.abstractBilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler işletmelerde iş yapış şekillerini kolaylaştırmış, bu da eğitim camiasında yansımalara sebep olmuştur. Günümüzde öğrenmede kalıcı mantığı kazandırmak amacıyla bilgisayar ortamında gerçekleştirilen değişik uygulamalarla öğrencilerin daha rahat anlayabilmeleri ve öğrenmenin tam gerçekleşebilmesi için yeni ortamlar oluşturulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama mesleği ile ilişkili farklı derslerde öğrencilerin daha rahat anlayabilmesi ve uygulamalı deneyimlere ihtiyaç olduğunun düşünülmesinden dolayı bilgisayar ortamında gerçekleştirilen bir simülasyon programıyla bilişsel öğrenme ortamını öğrencilerde yaşatacak bir model program geliştirilmeye çalışmaktır. Geliştirilen bu program planogram temeline dayanmakta olup, “Perakende Yönetimi , “Satış Saha Planlaması “,“Satış Yönetimi” ve“Tedarik Zinciri Yönetimi” gibi Pazarlama bölümünün bazı derslerinde yerleşim ve kategori kapsamındaki konuları anlatmada yardımcı bir ders aracı olarak düşünülmüştür. Ancak program modelinin geliştirmesindeki sınırlılıklar; önlisans düzeyinde bilgi kullanımı, zaman, kullanım kolaylığı ve maliyet çerçevesinde sınırlandırılmıştır. Yazılım modelinde dört katlı rafların sekiz farklı bölüm kapsamında bir düzenek olarak sanal bir yerleşim düzeneği oluşturulmuştur. Farklı şekillerde ve boyutlarda değişik ürünler bu rafların sağ tarafında yer almaktadır. Bu oluşturulan ürünlerin öğrenciler tarafından raflara en uygun şekilde mouse yardımıyla sürüklenip bırakılarak yerleştirmeleri düşünülmüştür. Son olarak da öğrencilerin kendi yerleştirdikleri ve olması gereken raf düzenini görsel olarak karşılaştırılmasını görmeyi sağlayıcı bir ortam sunulmaya çalışılmıştır. “AKÜMRDÖP (Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Raf Düzenleme Öğretme Programı)”, nesne yönelimli olup, öğrencilere hızlı uygulama geliştirme şansı tanıyan ve kullanımı kolay olan Windows tabanlı C# programlama dilinde yazılmıştır. Bu geliştirilen model görsel olarak daha çok akılda kalacağı için basit bir programla öğrencilerin eğitimine katkıda bulunabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe developments in science and technology made the ways of transacting business easier in the establishments and this had reflections in the education community as well. Today new environments are created so that students can understand better and teaching is entirely performed by various applications in the computer in order to provide permanent learning. The aim of this study is to spend effort in developing a model which will sustain cognitive learning environment by a simulation program made in the computer environment since it is thought that students need to understand easier in different courses related to marketing and to have applied experiences. This program which has been developed is based on the planogram basis and is thought as supplementary course material in explaining subjects within the context of settlement and category in some courses of the department of Marketing such as “Retaıl Management”, “ Fıeld Sales Planning” , “Sale Management” and “Supply Chain Management”. However, the limitations in developing program model are the use of information at the college level, time, convenience in use, and cost. A virtual settlement mechanism is formed as a mechanism within the context of eight different departments of four-story-shelves in the software model. Various products in different shapes and dimensions take place on the right side of the shelves. It has been thought that these composed products will be nudged by the help of mouse and will be placed. Finally, an environment that will make it possible to make a visual comparison between the shelf organization that the students themselves made and the ideal shelf organization that must be. “AKÜMRDÖP (Afyon Kocatepe University Vocational Schools Shelf Organization Teaching Program)” is object-oriented, gives students the chance to develop applications fast and is written in Windows-based C# programming language which is easy to use. Since this developed model will be remembered more visually, it is thought that a simple program will contribute to the students’ education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUMYOSen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslek Yüksekokuluen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectRaf Düzenlemeen_US
dc.subjectYazılıen_US
dc.subjectVocational Schoolen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.subjectShelf Organizationen_US
dc.subjectSoftwareen_US
dc.titleMeslek yüksekokulları pazarlama programında simülasyonla öğretime yönelik bir yazılım modeli önerisien_US
dc.title.alternativeThe Suggestion of A Software model-oriented towards teaching by simulation in the program of marketing at vocational schoolsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal8. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumuen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0001-9532-0645en_US
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage320en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorCönk, Elif
dc.contributor.institutionauthorÜtebay, Gülin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster