Yazar "Ergün, Mustafa" için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
-
Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına ve İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Güleç, Esra (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarısına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarınaetkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, anne ve baba eğitim durumu ... -
Anne - Baba ve Öğretmenlerin Okul Öncesi Çocuk Kitaplarını Değerlendirmesi
Gündüz ( Sağlam ), Ayşegül (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Araştırma, öğretmenlerin ve anne babaların okul öncesi çocuk kitaplarını nasıl değerlendirdikleri ve bu kitaplarda hangi özellikleri dikkate almaları gerektiği konusunda görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ... -
Bilimsel Roman Okumanın Öğrencilerin Bilimsel Tutumuna Etkisi
Karakuş, Gülçin (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2014)Bu araştırmada, bilimsel roman okumanın öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, mezun olunan lise türü, anne-baba mesleği değişkenlerinin, öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi ... -
Çocuk Programlarının 60-72 Aylık Çocuk Davranışlarına Etkileri
Emir, Özlem Metin (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların eğitiminde kullanılan çizgi film, tiyatro, sinema, internet oyunları, bilgisayar eğitim CD’leri ve televizyon dizilerinin okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı ... -
Hücre Konusundaki Kavramların Öğretilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Başarıya Etkisi
Doğan, Kadriye (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışmada “Hücre” konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi incelenmiştir. Çalışmanın amacı proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi olup olmadığını incelemektir. ... -
İlkokulda girişimcilik öğretim programının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Yurtseven, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Son yıllarda önemi giderek artan ve 21. yüzyıl becerileri arasında gösterilen becerilerden birisi girişimcilik becerisidir. Nitekim girişimcilik faaliyetlerinin yaygın olduğu toplumların ekonomi ve teknoloji gibi birçok ... -
İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Demokratik Hayat Ünitesinin Hedefleri ve Bu Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi
Erol, Hüseyin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim altıncı sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Demokratik Hayat” Ünitesinin hedeflerini, bu hedeflerin gerçekleşme düzeyi ve gerçekleşme düzeyine etki eden değişkenleri ölçmek ve değerlendirmektir. ... -
İlköğretim I. Kademe 1., 2. Ve 3. Sınıflarda İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına İlişkin Öğretmen Gözlem ve Görüşleri
Yüksel, Aslı (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Araştırmacı, yaptığı bu araştırmasında İlköğretim I. Kademe 1., 2. ve 3. sınıflarda görülen istenmeyen öğrenci davranışlarının sınıftaki öğrencilerin yüzde kaçında görüldüğünü ve öğretmenlerin bu istenmeyen öğrenci ... -
İlköğretim Okulları Web Sitelerinin Değerlendirilmesi
Kurtdede Fidan, Nuray (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada, “Bir ilköğretim okulu web sitesi hangi özellikleri taşımalıdır” sorusuna cevap bulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel araştırma ve değerlendirme niteliğinde tasarlanmıştır. Ön incelemeler ve literatür ... -
İlköğretim Okullarında İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Sınıf Öğretmenlerinin Performansına Etkisi
Bulut, Mevlüt (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim okullarındaki istenmeyen öğrenci davranışlarının sınıf öğretmenlerinin performansına etkisini tespit etmektir. Tespit edebilmek için örneklem olarak alınan okullarda “anket” çalışması ... -
İlköğretimdeki Sınıf Öğretmenlerinin Sözel İletişim Becerilerinin Öğrenciler Tarafından Algılanışı
Ünal, Songül (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Yapılan araştırmada ilköğretimdeki sınıf öğretmenlerinin sözel iletişim becerilerinin öğrenciler tarafından algılanışı ve beklentileri incelenmiştir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış ve teorik kısım oluşturulmuştur. ... -
Okul Öncesi Kurumlardaki Çocukların Annelerinin ve Öğretmenlerinin Çocuk Beslenmesine İlişkin Görüşleri
Tepe, Eser (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Beslenme, kişinin buyumesi ve gelişmesi (anne karnında ve daha sonra) sağlıklı uretken olarak yaşamını surdurmesi icin gerekli olan besinlerin alınmasıdır. Sağlıklı buyume, gelişme ve ozellikle zeka gelişimi icin yeterli ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adayları ile Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Özyeterlik İnançlarının Karşılaştırılması
Şenol, Fatma Betül (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançlarını karşılaştırmaktır. Bu araştırma için 2011 – 2012 öğretim yılı bahar döneminde ... -
Öğrenci ve Velilerin Okul Memnuniyeti
Sarı, Mehmet Cenap (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın genel amacı, ilköğretim okulu öğrencilerinin ve velilerin okullarındaki memnuniyet düzeylerini tespit etmektir. Bu tespitlerin elde edilebilmesi, için belirlenen okullarda “anket” yöntemi ile betimsel alan ... -
Öğretmen adaylarının çocuk hakları i̇le i̇lgili görüşleri
Kaya, Sahibe Özlem (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen yetiştirme sistemi içinde yer alan Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarının çocuk haklarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, Türkiye‟deki tüm Eğitim Fakültelerinin ... -
Postmodern Felsefe Işığında Türk Eğitim Sistemi Sorunlarının Değerlendirilmesi
Kızılkaya, Hasan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)1950’lerde ortaya çıkan ve anti-modernist sanatsal uygulamaların karmaşıklığını ifade etmek için kullanılan postmodernizmin sadece bir düşünce, bir kavram değil aynı zamanda bir uygulama alanıdır ve farklı uygulama alanlarında ... -
Probleme Dayalı Öğrenmenin İlköğretġm 5. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarına Etkisi
Çağıl Kayıpmaz, Ayşe (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıfta “Probleme Dayalı Öğrenme” oturumları uygulanmasının, öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Bu araştırma için 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde ... -
Yükseköğrenim Öğrencilerinin İngilizceyi Öğrenme Motivasyonları
Özçalışan, Hande (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin İngilizce derslerindeki motivasyonlarını araştırmaktır. Araştırmanın problemi, ... -
Yükseköğrenim Öğrencilerinin İngilizceyi Öğrenme Motivasyonları
Özçalışan, Hande (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin İngilizce derslerindeki motivasyonlarını araştırmaktır. Araştırmanın problemi, ...