Drama temelli probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin empati beceri düzeyleri üzerine etkisi
Künye
Çakır, O. , Baysal, Z. N. & İnan-yıldız, F. (2019). Formal Drama Uygulamalı Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının İlkokul Öğrencilerinin Empati Beceri Düzeyleri Üzerine Etkisi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 1044-1066 . DOI: 10.30831/akukeg.441204Özet
Bu araştırmanın amacı, drama ile problemin hissettirildiği Probleme Dayalı Öğrenme (PbDÖ) yaklaşımının
öğrencilerin empati beceri düzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Öntest–sontest kontrol gruplu yarı deneysel
modelin kullanıldığı araştırma kapsamında İstanbul ilinde ilkokul üçüncü sınıfa devam eden 24’er öğrenciden oluşan
iki grup üzerinde çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Çocuklar İçin Empati Ölçeği (ÇİEÖ)” kullanılmıştır. Deney
grubunda drama ile problemin hissettirildiği PbDÖ yaklaşımı uygulanırken, kontrol grubunda herhangi bir deneysel
uygulama yapılmamıştır. Deney grubunun çalışma planı araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve üç hafta boyunca
deney grubu sınıfında uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilk normallik testi, bağımlı gruplar ttesti ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; PbDÖ yaklaşımının uygulandığı deney
grubu öğrencilerinin kontrol grubuna kıyasla empati beceri düzeylerinin geliştiği, drama temelli PbDÖ yaklaşımının
ilkokul öğrencilerinin empati beceri düzeylerini geliştirmede etkili olduğu anlaşılmıştır. The purpose of this study is to investigate the effects of Problem-Based Learning (PBL) utilized with
drama applications in which the problem state was evoked on primary school pupils’ empathy skill levels. Pretestposttest control-group design was utilized through the research which was applied on two groups each consisting of
24 3rd graders in Istanbul. Data collection was conducted with “Scale of Empathy for Children”. PBL process utilized
with drama applications in which the problem state was evoked was conducted on experimental group and none on
control group. Two of researchers prepared study plan for experimental group and, this plan was applied for three
weeks. Shapiro-Wilk normality test, independent-samples t-test and paired-samples t-test were used for data analysis.
Findings of the research show that empathy skill levels of the pupils in experimental group were significantly higher
than of control group and that PBL utilized with drama applications was effective on increasing primary school
pupils’ empathy skill levels.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
12Sayı
3Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 3 [14]