Yazar "Akyol, Tuğçe" için listeleme
-
60-72 aylık çocukların katılım haklarına yönelik görüşleri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi)
Öztürk Kalaylı, Elif (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 16.07.2024)Bu araştırmanın amacı, 60-72 aylık çocukların katılım haklarına yönelik görüşleri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre ... -
Çocuk katılımı eğitiminin okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların katılım hakkına ilişkin farkındalıklarına etkisi
Yaşar, Gülşen (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 16.07.2024)Bu araştırmanın amacı çocuk katılımı eğitiminin okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların katılım hakkına ilişkin farkındalıkları ve görüşleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ... -
Dijital hikâye araçları eğitiminin öğretmenlerin dijital hikâye araçlarını kullanım yetkinliklerine ve çocukların çevresel tutum ve farkındalıklarına etkisi
Tellioğlu Kayır, Gizem (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 03.01.2025)Bu araştırmada dijital hikâye araçları eğitiminin öğretmenlerin dijital hikâye araçlarını kullanım yetkinliklerine ve çocukların çevresel tutum ve farkındalıklarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-son test kontrol ... -
İlkokul çocuklarına yönelik hazırlanan çizgi filmlerde çocuk katılımının incelenmesi
Bayraktaroğlu, Fatma (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Demokratik bir gelecek için çocukların katılım hakkına sahip olmaları ve kendileri ile ilgili karar verme süreçlerine dâhil olmaları önem taşımaktadır. Bir birey olan çocukların görüşleri yetişkinler tarafından önemsenmelidir. ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
Erdem, Havva (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğrencilerin, programda yer alan hedeflere ulaşabilmeleri için eğitim kurumlarında gerçekleştirilen etkinliklere ve öğrenme ortamlarına duydukları ilginin belirlenmesi gereklidir. Bu yüzden öğrenci katılımının değerlendirilmesi ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
Erdem, Havva (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğrencilerin, programda yer alan hedeflere ulaşabilmeleri için eğitim kurumlarında gerçekleştirilen etkinliklere ve öğrenme ortamlarına duydukları ilginin belirlenmesi gereklidir. Bu yüzden öğrenci katılımının değerlendirilmesi ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocuğu olan ebeveynlerin çocukların katılım haklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Özkara, Mükerreme Esra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 03.01.2025)Bu araştırmada, okul öncesi eğitime devam eden 48-66 aylık çocuğu olan ebeveynlerin çocukların katılım haklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ve Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Karaca, Nezahat Hamiden; Akyol, Tuğçe; Karaca, Lütfullah; Münevver, Can Yaşar (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)Araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve benlik saygılarının bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna, 2012-2013 ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin dijital dünyada çocuk hakları ile ilgili görüşleri üzerine karşılaştırmalı bir çalışma: Türkiye ve İngiltere örnekleri
Kayır, Halil Hakan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 03.01.2025)Bu araştırmanın amacı Türkiye’de ve İngiltere’deki okul öncesi öğretmenlerinin dijital dünyada çocuk haklarına ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden karşılaştırmalı durum ...