Yazar "Duban, Nil" için listeleme
-
4. Sınıflarda tasarım temelli fen eğitimi uygulamaları
Kılıç, Filiz (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde ülkeler arasında sürdürülen teknoloji ve mühendislik çalışmalarında üretim olarak geride kalmamak için eğitimde yaşam becerilerinin kazandırılmasına önem verilmektedir. Öğrencilere yaşam becerilerini kazandırma ... -
Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve karar verme becerileri üzerine etkisi
Dal Çalışıcı, İnayet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 07.06.2023)Bu çalışmanın amacı akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve karar verme becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemleri kapsamında ... -
Argümantasyon tabanlı stem uygulamalarının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına, argümantasyon kullanım düzeylerine, stem'e yönelik tutum ve algılarına, stem kariyerlerine ilgilerine etkisi
Sevilmiş, Sümeyye Büşra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 09.10.2023)Bu araştırmada argümantasyon tabanlı STEM uygulamaları ile işlenen ilkokul 3. sınıf fen bilimleri dersinin öğrencilerin akademik başarılarına, argümantasyon kullanım düzeyleri ile STEM’e yönelik algı ve tutumlarına, STEM ... -
“Bulmaca Kulesi” Programının Yaşam Becerileri Açısından İncelenmesi
Özcan Yaprak (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada “Bulmaca Kulesi” adlı programın, temel yaşam becerilerine yaptığı vurgular açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde İnfografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi
Kavas, İffet Kübra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yapılan bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde infografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Şen, Fatma Gül (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alan yazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Şen, Fatma Gül (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alan yazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ... -
Oryantiring uygulamalarının 1. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik tutumlarına ve eğlenme düzeylerine etkisi üzerine bir araştırma
Ören, Elif Naime (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 23.10.2024)Bu araştırmanın amacı, yeni tanınan ve sevilen oryantiring sporunun amaçlarının ilkokul 1. sınıf hayat bilgisi ders kazanımları ile birleştirilip dersin işlenmesi ve bu süreçte öğrencilerin derse karşı tutumlarının ve ... -
Öğretmen adaylarının girişimcilik düzeyleri ve girişimciliğe ilişkin görüşleri
Duban, Nil; Selanik Ay, Tuğba; Aydoğdu, Bülent (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.12.2024)Öğretmen adaylarının farklı değişkenler açısından girişimcilik düzeylerini ve girişimciliğe yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu araştırma sürecinde öğretmen adaylarının ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersinde Kullanılan Kavram Karikatürlerine Yönelik Görüşleri
Evsen Düzgün, Merve (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersinde kullanılan kavram karikatürlerine ilişkin görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Yapılandırılmış Grid Tekniğine İlişkin Görüşleri
Halacı, Güneş (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İlköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji öğretim programında öğretmenler tarafından kullanılması önerilen alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinden biri olan yapılandırılmış gridlerin kullanımına, kullanımı sırasında ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacılığa Yönelik Tutumları ve Yapılandırmacılığı Uygulamaya İlişkin Öz-Yeterlik İnançları (Afyonkarahisar İli Örneği)
Kaya, Nuray (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını ve bu yaklaşımı uygulamaya ilişkin öz yeterlilik inancını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem kullanılmış ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam ve 21. yüzyıl öğreten beceri düzeyleri arasındaki ilişki
Korkmaz, Çağdaş (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)21. yüzyılda meydana gelen yenilikler yaşamın farklı boyutlarını etkilemektedir. Meydana gelen değişimleri yakalayabilmek için bireylerin yaşamının her döneminde öğrenmeyi sürdürmelerini gerekmektedir. Yaşam boyu öğrenmenin ... -
Türkiye ve Suudi Arabistan'daki 3. ve 4. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Al Ali, Baraa (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 23.10.2024)Günümüz dünyası, teknolojik ilerleme ve muazzam bilgi akışının bir sonucu olarak yaşamın çeşitli alanlarında hızlı bir gelişmeye tanıklık etmektedir; bu da eğitim sistemlerine bilgi ve teknolojideki gelişmelere ayak uydurmayı ...


















