Yazar "Karaca, Yusuf" için listeleme
-
Ailelerin iletişim tarzlari ve farkindalik düzeylerine göre satin alma kararlarinda çocuklarin etkisi
Kafadar, Onur (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, çocukların ebeveynlerine yönelik uyguladıkları taktikler ile ebeveynlerin çocuklara yönelik pazarlama faaliyetlerine farkındalık düzeyinin ebeveynlerin satın alma kararlarına etkisi farklı aile iletişim ... -
Ailelerin iletişim tarzları ve farkındalık düzeylerine göre satın alma kararlarında çocukların etkisi
Kafadar, Onur (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, çocukların ebeveynlerine yönelik uyguladıkları taktikler ile ebeveynlerin çocuklara yönelik pazarlama faaliyetlerine farkındalık düzeyinin ebeveynlerin satın alma kararlarına etkisi farklı aile iletişim ... -
Belediyelerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Algılanması: Afyonkarahisar Belediyesi Örneği
Yaman, Kübra (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Ağustos 2011 Danışman: Yard. Doç. Dr. Yusuf KARACA Belediyeler, hizmet sektöründe faaliyet gösteren yerel yönetimlerdir. Belediyelerin hedef kitlesi halkın kendisidir. Belediye ile halk arasında iletişim sağlayan halkla ... -
Dijital pazarlamada kurumsal itibarın algılanan risk ve yeniden satın alma davranışına etkisi
Oğuz, Gizem (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 12.06.2023)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte kurumsal itibar sürecinde de yeni yöntem ve araçlara ihtiyaç duyulmuştur. Web tabanlı gerçekleştirilen kurumsal itibar süreci yalnızca firmanın web site yönetimi olarak bilinmekteydi. Şu ... -
Dış Pazarlara Açılma Sürecinde Kobi’lerin Uyguladıkları Pazarlama İletişimi Yöntemleri ve Mermer Sektöründe Bir Uygulama
Özgöz, Ayşe (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Çalışmada dış pazarlara açılma sürecinde KOBİ’lerin uyguladıkları pazarlama iletişimi yöntemleri incelenmiştir. Bu yöntemlerin değerlendirilmesi için KOBİ ve Pazarlama İletişimi konuları teorik olarak ele alınmıştır. Bu ... -
Ebeveynlerin Televizyon Reklam İçeriklerinin Çocuklar Üzerindeki Etkilerini Etik Açıdan Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma
Karaca, Yusuf; Pekyaman, Asuman; Güney, Hatice (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2007)Reklamlar satışları artırma ve hedef kitlenin firma ve ürünleri lehine olumlu davranışta bulunması amacı ile yapılır. Bununla beraber reklamlar hazırlanırken bazı ilkeleri de göz önünde tutmak gerekir. Özellikle ... -
Effect of banner advertisement and brand
Kafadar, Onur; Oğuz, Gizem; Karaca, Yusuf (Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29.04.2023)Banner advertisements are a type of online advertising where the image of the product is placed on a website as moving or fixed and directs the user to the advertised product. The data were collected through an online ... -
Fikir liderleri aynı zamanda fikir arayanlar mıdır? Teknolojik ürünler üzerine bir araştırma
Karaca, Yusuf; Yüksel, H. Fulya (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Fikir liderliği kavramı çok sayıda çalışmanın konusu olmasına rağmen fikir arayanlarla ilgili çalışma sayısı azdır. Bazı ürün grupları için fikir liderlerinin aynı zamanda fikir arayan kişiler de olabileceğine yönelik ... -
Hizmet İşletmelerinde Dış Kaynaklardan Yararlanma Uygtulamaları (Outsourcıng): Afyon İlinde Hizmet Sunan İşletmelerde Yaşanan Sorunlar Üzerine Bir Alan Araştırması
Çetinkaya, Melek (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Çalışmada, hizmet işletmelerinin dış kaynaklardan yararlanma (DKY) uygulamaları (outsourcing) esnasında karşılaştıkları sorunlar incelenmiştir. İlk olarak hizmet ve hizmet işletmeleri kavramları ele alınmış, DKY kavramı, ... -
İnovatif ürünlerin yayılımında fikir liderlerinin rolü: tüketiciler üzerine bir araştırma
Uyar, Ahmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2014)Bu çalışma tüketicilerin inovatif ürün satın alma kararları üzerinde fikir liderinin etkisini incelenmektedir. Fikir lideri inovatif ürünlerin yayılımında ağızdan ağıza pazarlama yöntemiyle kilit bir öneme sahiptir. ... -
Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma
Özdemir, Şuayip; Karaca, Yusuf (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmada bir kentin marka olmasının gerekleri ve boyutları ile bir kent markasının imajı ele alınmıştır. Bir kentin imajını oluşturan unsurlar aynı zamanda o kent markasının nasıl algılandığını belirleyen unsurlardır. ... -
Marka tercihinde sosyal medya fenomenlerinin etkisi
Poyraz, Ömer Osman (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 20.02.2023)Bu araştırmanın amacı, Instagram içerikleri üreten sosyal medya fenomenlerinin marka tercihine etkisinde duygusal katılım, kaynak güvenilirliği, kişisel çıkarlarla uyum, fenomenle özdeşleşme ve bilginin kabulü faktörlerinin ... -
Müşteri sadakati ve müşteri için değer yaratma
Karaca, Yusuf (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2001-06)Bilgisayar ve enformasyon teknolojisindeki dramatik değişim insanların yaşam biçimleri ve tüketim tarzlarında sürekli bir değişime yol açmaktadır. İşletmeler ise ayakta kalabilmek için bu değişim yönünde müşterileri ile ... -
Pazarlamada Promosyon Çabaları ve Afyonkarahisar İli Mermer Sektörü Üzerine Bir İnceleme
Uyar, Ahmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Uluslararası pazarlama kavramı, küreselleşmeyle birlikte daha büyük bir önem kazanmıştır. Son yıllarda artan rekabet ortamı firmaların ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurmadan oluşan pazarlama faaliyetlerini daha etkin ... -
Sadakatine Müşteri Memnuniyeti ve Müşteriyi Elde Tutmanın Müşteri Etkisi: Bir Araştırma
Gümüş, Cemal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde artan rekabet koşulları, işletme ile müşteri arasında uzun süreli bir ilişkiyi zorunlu hale getirmiştir.Müşteri tatmini ve müşteri sadakati işletmeler için başarının iki anahtar kavramıdır. Müşterilerini tatmin ... -
Sosyal medya fenomenlerinin tüketici satın alma karar sürecine etkisinin cinsiyet ve ürün grubu açısından analizi
Tayşi, İsmail (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, sosyal medyada insanları etkisi altına alan video ve fotoğraf paylaşma uygulamaları üzerinden yapılan fenomen pazarlamasının, özellikle son yılların popüler ürün tanıtma araçlarından biri olduğu gerçeğinden ... -
Sosyal medya fenomenlerinin tüketici satın alma karar sürecine etkisinin cinsiyet ve ürün grubu açısından analizi
Tayşi, İsmail (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, sosyal medyada insanları etkisi altına alan video ve fotoğraf paylaşma uygulamaları üzerinden yapılan fenomen pazarlamasının, özellikle son yılların popüler ürün tanıtma araçlarından biri olduğu gerçeğinden ... -
Stratejik insan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgütsel öğrenmeye etkisinde örgütsel bağlılığın rolü: eğitim kurumlarında bir araştırma
Ertürk, Ahmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 14/08/2024)Bu çalışmanın amacı, stratejik insan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgütsel öğrenmeye etkisinde örgütsel bağlılığın rolünün incelenmesidir. Araştırma sonuçlarına göre, devlet ve özel okullar, yöneticiler ve öğretmenler, ... -
Tarımsal Pazarlama Sorunları ve Sultandağı Krazı Üzerine Bir Araştırma
Dere, Hurşit Ertuğrul (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma Türkiye’de tarımsal pazarlamanın sorunlarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Uygulama bölümünde Afyonkarahisar’a bağlı Sultandağı ilçesinde kiraz pazarlaması üzerine bir araştırma yapılmıştır. Araştırma ... -
Teknoparklarda yeni ürünlerin pazarlanabilirliği: Ege bölgesi teknopark firmaları üzerine bir araştırma
Evrenkaya, Yıldız (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 16.10.2023)Küresel pazarın dinamik ve rekabetçi doğası, yeni ürünlerin başarılı bir şekilde pazarlanabilirliğini etkileyen faktörlerin tam olarak anlaşılmasını gerektirir. Teknoparklar, teknolojik ilerlemeler için yuva görevi görerek ...


















