Yazar "Ocak, İjlal" için listeleme
-
Developing co-constructivism scale at science courses for secondary school students
Ocak, İjlal; Hocaoğlu, Nilda (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)According to co-constructivism theory, learning is a social activity. Students are expected to find many opportunities at Science lessons to construct their collective culture and co-construct their own personal culture ... -
Doğu Karadeniz Bölgesi ve Trabzon (Türkiye) Myxomycetes Florası İçin Yeni Kayıt : Collaria arcyrionema (Rostaf.) Nann.-Bremek. ex Lado
Ocak, İjlal; Konuk, Muhsin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2006)Myxomycetes funguslara benzeyen protista aleminde yer alan organizmalardır, çoğunlukla gerçek cıvık mantarlar olarak bilinir. Bu grubun üyeleri yeryüzünde bitki örtüsünün yetişmesine izin veren şartların olduğu yerlerde ... -
Hayat Bilgisi Dersinin Öğrencileri Fen Öğrenmeye Hazırlamadaki Etkisinin Öğretmen Düşüncelerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği
Yıldırım, Atike (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma Hayat Bilgisi dersinin öğrencileri fen öğrenmeye hazırlamadaki etkisini öğretmen düşüncelerine göre tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar ili, ilçeleri ve çevre ... -
İklöğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Öğretmen Düşüncelerine Göre Degerlendirilmesi
Cesur, Duygu (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma, ilköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını bilimsel süreç becerileri açısından öğretmen düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, ... -
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)
Ocak, İjlal; Özpınar, Deniz (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013)Bu çalışma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar il, ilçe, ... -
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Okuryazarlık Düzeyleri ile Eleştirel Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişki
Saysal Araz, Zübeyde (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkiyi bazı değişkenlere göre incelemek; ayrıca, bağımsız değişkenler açısından ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Sahip Olma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
Ocak, İjlal; Tümer, Hamide (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014)Bu çalışma, ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine sahip olma düzeylerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar il ... -
İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
Özdemir, Alper Murat (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 yılında uygulanmaya başlanan fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında ortaya çıkan sorunları tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. ... -
İlköğretim öğrencilerinin fen öğretimine yönelik algılarına bazı değişkenlerin etkisi
Ulu, Hacer (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4.-5. sınıf öğrencilerinin kendi çizimlerinden fen dersi öğretimine yönelik algılarıyla bazı değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi ise, Afyonkarahisar ... -
Lise Öğrencilerinin Yabancı Dile Yönelik Kalıplaşmış Düşünceleri Ve Yabancı Dil Özyeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Aykol, Nil (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşünceleri ile yabancı dil özyeterlik algıları arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektedir. Araştırmanın örneklemini, Anakara ... -
Ortaokul öğrencilerinin Fen bilimleri dersine yönelik Bilimsel süreç becerileri ile Disiplinli zihin özelliklerinin incelenmesi
Sarikaya, Emine (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve disiplinli zihin özellikleri düzeyleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, kolay ulaşılabilir ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik bilimsel süreç becerileri ile disiplinli zihin özelliklerinin incelenmesi
Sarıkaya, Emine (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve disiplinli zihin özellikleri düzeyleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, kolay ulaşılabilir ... -
Ortaokul öğrencılerinin inovatif(yenilikçi) düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
Aras, Banu (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin İnovatif (Yenilikçi) Düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından ortaya konulması amaçlanmaktadır. Araştırmada büyük örneklem grubu oluşturarak ...