Yazar "Türkmen, Uğur" için listeleme
-
30 Ağustos-Kocatepe Konulu Marş ve Türkü Dağarcığı
Türkmen, Uğur (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008)Büyük Taarruz’un Afyonkarahisar halkı ve Türk Milleti için önemi büyüktür. Türk milleti bu zaferle bir destan yazmış, kurtuluşunu ilan etmiştir. Kuşkusuz bu zafere giden yolda bir çok acılar yaşanmış ve bu acılar sazla, ... -
Ahmet Samim Bilgen ve çokseslilik yaklaşımı
Yılmaz, Muzaffer Soner; Yıldız, Filiz; Türkmen, Uğur (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 24.06.2020)Türk müziğinin çokseslendirilmesi üzerine yapılan çalışmalarincelendiğinde oldukça farklı anlayışların, teori ve yaklaşımların ortayaatıldığı görülecektir. Yaklaşım sahibi olanlar dışında; besteci, icracı, eğitimci,araştırmacı, ... -
Başlangıç Düzeyi Korno Eğitiminde Sorunlara İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri
Tekin Ufuk, Serter (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma; Başlangıç Düzeyi Korno Eğitiminde karşılaşılan sorunlara yönelik eğitimcilerin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Başlangıç düzeyi korno eğitimi veren eğitmenlerin gönüllü olarak yanıtladığı ... -
Birlikte söyleme ve çalma için dağarcık-II
Türkmen, Uğur (2012)Birlikte söyleme ve çalma için dağarcık-II -
Dağarcık 2
Türkmen, Uğur (2012)Duo, trio ve orkestra eserlerinin yer aldığı dağarcık 1'in 2.cildidir. -
Ege Bölgesi Türkülerinin Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Halk Müziği Bölümünde Verilmekte Olan Kabak Kemane Eğitimine Uygulanabilirliği ve Bu Çalışmanın Uzmanlar Tarafından Değerlendirilmesi
Kulaboğa, Ali Haykad (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)araştırma; Ege Bölgesi Türkülerinin Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Halk Müziği Bölümünde verilmekte olan Kabak Kemane eğitiminde ders materyali olarak kullanılabilirliğini araştırmak ve ... -
Halvetilikte Müziğe Karşı İnanç ve Tutumların İncelenmesi
Adar, Çağhan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışma sosyoloji, sosyal psikoloji ve müzik bilimleri disiplinlerini içermektedir. Araştırmanın; konusu ve içeriği ile Türkiye’de İslami kültürün gelişmesi ve yayılmasında öncülük eden tarikatlardan biri olan Halveti ... -
Karşılaştırmalı Tonal ve Makamsal Dizi Öğretiminin Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Öğrencilerinin Bilişsel Gelişimlerine Etkisi
Ürün, Tolga (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Araştırma, Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Komutanlığı'nda yürütülmekte olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Dersi kapsamında teori, kulak eğitimi ve solfej eğitiminin daha nitelikli verilebilmesi, öğrencilerin edindikleri ... -
Klasik Türk müziği bölümü ses eğitimi ana sanat dalı ses Eğitimi dersinde uygulanan ses alıştırmaların incelenmesi
Şenyayla, Rüstem Semih (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada Üniversitemiz Devlet Konservatuvarı Türk Sanat Müziği Bölümü Ses Eğitimi Ana Sanat Dalı içerisindeki ses eğitimi dersinin program hedefleri doğrultusunda gerekli davranışların kazandırılmasında geleneksel ... -
Konservatuvar solfej dersi sınavlarında eğitimcilerin soru sorma stratejilerinin değerlendirilmesi ve yaklaşım önerileri
Yıldız, Filiz (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Solfej eğitimi konservatuvarlarda oldukça önemli bir alan olarak bütün alt disiplinlerin temel becerilerinin verildiği bir ders niteliğindedir. Solfej dersinde öğrencilerin edindikleri bilgi ve beceriler diğer derslerine ... -
Konservatuvar viyola derslerinde lev krillov viyola konser repertuarının kullanılabilirliği üzerine bir araştırma
Tuncer, Mehmet Çağdaş (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Viyola eğitimi, bireyin viyola alanında gerekli görülen bilgi, beceri ve anlayışları elde etmesini amaçlayan çalgı eğitiminin önemli dallarından biridir. Fakat viyola çalgısı için üretilen eser ve etüt sayısı oldukça azdır. ... -
Konservatuvarlarda Verilmekte Olan Kontrbas Eğitiminde Çağdaş Türk Kontrbas Müziği Eserlerinin Yeri ve Değerlendirilmesi
Akkor, Hüsamettin Özgür (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Çağdaş Türk Müziği, konservatuvarlarda verilen eğitiminin içerisinde yer alması gereken, ulusumuzun renklerini ve özgünlüğünü taşıyan önemli bir müzik türüdür. Bu çalışmada, Çağdaş Türk Kontrbas Müziği dağarcığının ... -
Kütahya Belediyesi Mustafa Hakkı Yeşil Kütüphanesi Osmanlıca Yazılmış Müzik Kaynakları Bibliyografyası
Baloğlu, Çiğdem (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Araştırma, Türkiye Cumhuriyeti’nde genel anlamda müzik bibliyografyasını içeren eserlerin son derece kısıtlı olması ve özünde Mustafa Hakkı Yeşil Kütüphanesi’nde bu türden bir çalışmanın yapılmaması nedeni ile özgün bir ... -
Lisansüstü Programlarda Keman ve Viyola Eğitimi Veren Öğretim Elemanlarının Çalgı Pedagojisi Ders İçeriğine İlişkin Görüşleri
Baykal, Çağlar (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Araştırmanın problemi; Lisansüstü programlarda keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanlarının Çalgı Pedagojisi ders içeriğine ilişkin görüşleri nelerdir? Araştırmanın amacı, lisansüstü programlarda keman ve viyola ... -
Mesleki Müzik Eğitimi Veren Konservatuvarlardaki Diksiyon Eğitiminin Niteliği
Ertuğrul, Ayşegül (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma, toplumun en önemli kültür varlığı olan dili en doğru ve güzel biçimiyle kullanmaya yönelik olan diksiyon eğitiminin, mesleki müzik eğitimi veren konservatuvarlardaki durumunu ve niteliğini araştırmak üzere ... -
Mesleki Müzik Eğitimi Veren Konservatuvarlarımızın Klasik Türk Müziği Bölümlerinde Verilmekte Olan Koro (Topluluk) Yönetimi Dersinin Niteliği
Kul, Burhan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma konservatuvarlarımızda verilmekte olan koro (topluluk) yönetimi dersinin niteliğini tespit etmek üzere yapılmış bir araştırmadır. Birinci bölümde konunun temel kaynağını oluşturan sanat ve müzik eğitimi üzerine ... -
Mesleki Müzik Okullarındaki Orkestra Derslerinde Orkestra Düzenlemeleri Yapılmış Halk Ezgilerinin Kullanılabilirliğine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumları
Türkmen, Uğur (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2006)Ülkemizdeki mesleki müzik okullarında orkestra derslerini yürüten öğretmenler ve dersleri alan öğrenciler için orkestra düzenlemeleri yapılmış halk ezgileri büyük önem taşımaktadır. Bununla birlikte bu eserlerin yeterliliği ... -
Mithat Fenmen’in sanat yaşamı ve piyano eğitimine katkıları üzerine bir araştırma
Coşkuner, Özgün (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırma, Mithat Fenmen’in eğitimciliği, idareciliği, icracılığı, besteciliği ve yayıncılığı gibi özelliklerini tespit etme amacını taşımaktadır. Nitel yöntemin kullanıldığı araştırmada doküman taraması ve derinlemesine ... -
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Derslerindeki Makamsal Dizilerin Öğretiminde Sefai Acay Yaklaşımının Kullanılabilirliği
Yıldız, Filiz (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Araştırma, Müziksel İşitme Okuma ve Yazma derslerini alan GSSL Müzik Bölümü öğrencilerinin bilişsel olarak makamsal dizi bilgilerini ölçen, bu dersi yürüten eğitimcilerinde makamsal dizi öğretimindeki yöntem ve stratejilerini ...