Yazar "Yaman, Fikret" için listeleme
-
Bilinçaltı Reklamlar ve Bilinçaltı Reklamlarda Cinsellik Öğesinin Kullanılması
Acet, Duygu (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Reklam; günlük hayatta insanların çok karşılaştıkları bir tutundurma bileşenidir. Bir ürün reklam sayesinde tanınır. Tüketici ürünü reklam sonrası satın almaya karar verir. Reklam da, tüketicide bu satın alma davranışını ... -
Bir gerilla reklam türü olarak ambient reklamların marka farkındalığına etkisi
Burç AK, Emel (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde reklamlar işletmeler için mal ve hizmetlerini tanıtmak amacı ile büyük önem arz etmektedir. Reklamlar sayesinde tüketiciler bilgilendirilir, ikna edilir ve satın alma davranışına yöneltilir. Bu nedenle işletmeler ... -
Bir tutundurma mecrası olarak sosyal medya ve türkiye’de üç büyük spor kulübünün sosyal medya hesaplarının içerik analizi
Mutlu, Sevgi (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Günümüz rekabet ortamında işletmelerin pazardaki konumlarını koruyabilmek için sosyal medya üzerinden de tutundurma faaliyetlerini yürütmelerinin önemi giderek artmaya başlamıştır. Bu doğrultuda spor kulüplerinin diğer ... -
Hizmet Sektöründe Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Tüketici Algısına Etkisi : Termal Turizm Sektöründe Bir Araştırma.
Dinler, Murat (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde termal turizmin önemi oldukça büyüktür. Afyonkarahisar ise termal turizm açısından ülkemizin başkenti olarakta bilinmektedir. Bu çalışmada termal turizm açısından bu kadar önemli noktada bulunan Afyonkarahisar’ın ... -
Instagram ile youtube etkileyicilerinin marka bilinirliğini artırmak yönünden karşılaştırılması
Satıcı, Gizem Gamze (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Dijitalleşmenin artan önemiyle birlikte markalar, pazarlama ve reklam stratejilerinde sosyal medyayı aktif olarak kullanmaya başlamıştır. Markalar, bilinirliğini artırmak ve potansiyel tüketiciyi satın alma davranışına ... -
Perakendecilikte Reklam ve Halkla İlişkiler ve Afyon İlinde Bir Uygulama
Yaman, Fikret (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırmada perakendecilik, perakendecilikte reklam ve halkla ilişkiler kavramları incelenmiştir. Bu amaçla Afyon’da üç büyük yerel perakendeci olan Sarıdere, Seçkin ve Yabuz süpermarketlerinden alışveriş yapan müşterilerin ... -
Reklamcılık Sektöründe Reklam Etiği Algılamasının Değerlendirilmesi
Yaman, Fikret (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Reklam, meydana getirilmesinden tüketiciye ulaştırılmasına kadar birçok aşamadan geçer. Bu aşamaların her birinde belirli paydaşlar vardır. Bu paydaşlar reklam verenler, reklam ajansları, medya ve tüketicilerdir. Paydaşların ... -
Reklamlarda Kullanılan Animasyon Karakterlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkisi
Baykut, Emine (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Günümüzde reklamların en sık kullanıldığı mecraların başında televizyon reklamları gelmektedir. Şirketlerin yoğunca kullandığı televizyon reklamları artık rakipleri ile farklılaşma yoluyla rekabet etmektedir. Bu farklılaşmanın ... -
Siyasal pazarlamada seçim şarkısının önemi: Ülkemizdeki seçim şarkıları üzerine nitel bir araştırma
Çeliktaş, Elif (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Pazarlamanın her geçen gün gelişmesi ile birlikte farklı alanlardaki kullanımı da artmaya başlamıştır. Çünkü pazarlama yalnızca malların pazarlandığı ve satılmaya çalışıldığı bir alandan ibaret değildir. Oldukça geniş bir ... -
Tüketici satın alma davranışına yönelik olarak bilinçaltı reklamlarda kullanılan korku ögesinin göstergebilimsel yöntemle incelenmesi
Başaran, Bahar (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tüketim insanoğlunun bir ihtiyacı ya da bir arzusu doğrultusunda gerçekleşen bir olgudur. İnsanlığın var olmasıyla tüketim olgusu avcılık ve toplayıcılıkla başlamış ve zamanla günümüzdeki şeklini almıştır. Tüketici satın ... -
Türkiye'de reklam ahlakı: Sorunlar ve çözüm önerileri
Özdemir, Şuayıp; Yaman, Fikret (İlke İgiad, 2015)Reklam, reklam mecralarındaki gelişmelerle beraber önemini artırmış ve neredeyse günlük hayatın vazgeçilmezleri içerisinde yer almıştır. Insanlar, hayatın her alanında ve her zaman dilimi içerisinde reklamlara istemeyerek ...