Yazar "Yapıcı, Şenay" için listeleme
-
Annelerin Çocuk Kitabı Seçimi Hakkındaki Görüşleri
Biçici, Nilay (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada, çocuk kitaplarının tür olarak çeşitliliğini, fiziksel ve içerik özelliklerini literatürü tarayarak incelemek, bunun yanı sıra annelerin çocuk kitabı seçimi ve okumanın önemi konusundaki görüşlerini belirlemek ... -
Başarılı Ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle İlgili Öğretmen Ve Veli Görüşleri
Keskin, H. Kağan; Yapıcı, Şenay (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Bu araştırma, ilköğretimin 2. Kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özelliklerinin aile ve öğretmenleri tarafından ne kadar tanındığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; Afyon ... -
Dershaneye Giden 8. Sınıf Öğrencilerinin İçsel ve Dışsal Güdülenmeleri ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması
Aslan Taşçı, Dilek (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmada, Dershaneye giden 8. sınıf öğrencilerinin; içsel ve dışsal güdülenme düzeylerini belirlemek, içsel ve dışsal güdülenmelerinin ve akademik başarılarının bazı değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip ... -
Grup Rehberliğinin Sınav Kaygısına Etkisi Üzerine Öğrenci Görüşleri
Uşaklı, Hakan; Yapıcı, Şenay (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001) -
Grupla psikolojik danışmanın i̇lköğretim i̇kinci kademedeki öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine etkisi
Ünlü, Mesud (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Araştırmanın amacı Akılcı Duygulanımcı Davranış Terapisi (ADDT) odaklı grupla psikolojik danışmanın ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada Öntest-Sontest ... -
İlköğretim 4. 6. ve 8. Sınıflarında Türkçe Dersine Giren Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Düzeyleri
Adıyaman, Yüksel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu araştırma ile İlköğretim 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi ve uygulama düzeyleri ve bilgi düzeyleri ile girdikleri sınıf, mezun oldukları yüksek okul, cinsiyet, branş, ... -
İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Cinsel İçerikli Konulara Yönelik Öğrenci Tutumları
Uygur, Mesude (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, 6. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki “Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde geçen cinsel içerikli kavram ve açıklamalara ilişkin tutumlarını incelemek ve tutumlar arasında bazı ... -
İlköğretim Birinci Kademe 2005 Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
Tabak, Necla (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın amacı, 12 Temmuz 2004’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan Sosyal Bilgiler Programını öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Öğretmen görüşleri anket yoluyla elde ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Etkinliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Karaca, Lütfullah (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırma öğretmenlerin ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin görüşlerini belirlemek ve görüşler arasında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmek amacıyla ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Felsefesiyle İlgili Görüşleri
Geçici, Süleyman; Yapıcı, Şenay (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim felsefesiyle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Uşak merkezinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden seçilen 290 ... -
İlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıpları
Şahin, Aybike (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Tarama modelindeki bu araştırma; üç aylık yaz tatilinin ilköğretim I.kademe öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde öğrendiklerini etkileyip etkilemediğini ve öğrenme kayıplarının “cinsiyet, sınıf, tatili geçirme ... -
Öğrencilerin ve Matematik Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerilerini Kazanmaya Yönelik Görüşleri
Özer Söğüt, Beyza (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu arastırmanın amacı; matematik dersinde öğretmenlerin ve öğrencilerin elestirel düsünme becerilerini kazanmaya iliskin görüslerinin bazı değiskenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmektir. ... -
Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi
Baykara, Nevsal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesidir. Bu araştırma; Sosyal Bilgiler Öğretim programının amaçlarının düşünme becerilerini kazandırmaya uygun olup olmadığı ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
Erol, Zübeyde (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Araştırmacı, yapılan bu araştırmada İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin; sınıf yönetimi açısından gerekli olan düzenlemeleri ve davranışları yerine getirip getirmediklerini ve istenmeyen öğrenci davranışları ile ... -
Üniversite Öğrencilerinin Nedensel Yüklemeleri ve Öğrenme Stilleri
Koçyiğit, Mehmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin başarı/başarısızlıklarına yaptıkları nedensel yüklemelerin boyutlarını tespit etmek ve hangi öğrenme stillerine sahip olduklarını belirleyebilmektir. Araştırma betimsel bir ... -
Yapılandırmacılık Kuramına Dayalı Olarak İngilizce Dersinin İşlenişine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Özbay, Ayşe Funda (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Araştırmanın amacı, İlköğretim okulları birinci ve ikinci kademelerinde İngilizce dersine giren öğretmenlerin, yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak, İngilizce dersinin öğretimine ilişkin görüşlerini ve bu görüşler ...