Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Türk Müziğinde çokseslilik yaklaşımlarına genel bir bakış
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)
Bu çalışmada; “Geleneksel Türk Müziğine İlişkin Temel Özellikler”,“Müzikte Çoksesliliğin Tarihsel Gelişim Süreci”, “Çoksesli Türk MüziğininTarihsel Gelişin Süreci”, “Türk Müziğinde Çokseslilik Yaklaşımları” ve“Çokseslilik ...
Türk müzik yaşamında Kemal İlerici
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)
Türk müziği ezgilerinin Batı tekniği ile çokseslendirilmesinin,kurumsal olarak Osmanlı İmparatorluğu zamanında “Muzika-yiHümâyun”da başladığı söylenebilir. Türk müziği makam yapılarının Batımüziği armonisiyle uyuşum sorunu ...
Osmanlı Türk Musikisinde çok seslendirme çalışmaları ve ilerici armonisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)
Bu çalışmada Osmanlı/Türk musikisi eserlerininçokseslendirilmesinde kullanılan armoniler incelenmiş ve bu çokseslendirmeyöntemleri içerisinde Kemal İlerici'nin geliştirmiş olduğu dörtlü armonisisteminin yeri ve önemi ...
Mehter müziğine avrupalı bakışı ve mehteranın klasik batı müziği üzerindeki etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.01.2021)
Araştırmanın amacı Avrupalı’nın Mehter müziğine bakışını, Mehteran’ın Klasik Batı müziği üzerindeki etkisini incelemektir. Kapsamı müzik alanı ile sınırlıdır. Yöntem olarak, çoğunlukla Orta ve Doğu Avrupa kaynaklarının ...
Taş plak geleneğinde Türk Müziği kadın ses sanatçılarının müzikal kimlik ve rolleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.06.2019)
Taş plakların Osmanlı döneminde XIX. yüzyılın sonlarında ortaya çıkması ve yaygınlaşmasıyla birlikte, Türk müziği alanında ön plana çıkmış kadın ses sanatçılarının kendilerine özgü müzikal kimlik oluşturduğu, o dönemin ...