Ara
Toplam kayıt 404, listelenen: 1-10
Matematik Özyeterlik Algısının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygıya Etkisi
(2015)
Bu çalışma matematik öz-yeterlik algısının, matematik öğretme kaygısına etkisini incelemek için yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliği bölümünde okumakta olan 42 son sınıf ...
Tuz (Bilim-Sanat-Dil-Teknoloji) Comenius Projesi: İlköğretim öğrencilerinin tuza yönelik görüşleri
(2015)
Çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin tuz yapısı, özellikleri ve kullanım alanlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle 2012 yılında Türkiye, Almanya, İtalya, Polonya, Yunanistan; İspanya, Estonya, ...
Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılığı Desteklemede 3D Çizim Yazılımlarının Kullanılması
(2015)
Bu araştırmanın amacı bireyselleştirilmiş bir öğrenme ortamında işe koşulan üç boyutlu (3D) çizim programlarından SketchUp yazılımının okul öncesi çocukların yaratıcılığını desteklemede kullanımı konusunda ön bilgi ...
Okul Öncesi Öğretmen Adayları İle Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması
(2015)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançlarını karşılaştırmaktır. Bu araştırma için 2011 – 2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, ...
Halk oyunlarının müzikal ve geleneksel giyim kuşam bakımından analizi : afyonkarahisar örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Halk Oyunlarının Müzikal ve Geleneksel Giyim Kuşam Bakımından Analizi : Afyonkarahisar Örneği adlı bu tez çalışması Afyonkarahisar merkezi konu edinen ilk lisansüstü tez çalışmasıdır.
Afyonkarahisar yöresi ...
Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Düzeyleri ile Fen Tutum ve Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki
(2015)
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının fen bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerini tespit ederek, adayların fenne karşı tutumları ve fen okuryazarlıkları ile günlük yaşam ilişkilendirmeleri ...
Afyonkarahisar İl Merkezindeki Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Fiilleri Kullanma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Bu çalışma, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin fiilleri yazılı anlatımda ne derecede doğru ve etkili kullandıklarını incelemek; ayrıca fiilleri kullanmada geliştirdikleri tutumu tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Öncelikle ...
Taşıtlarda AB ve ABD’nde Uygulanan Fren Test Standartlarının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2015)
Frenleme etkinliğini değerlendirme konusu her zaman otomotiv mühendisliğinde zor bir konu olmuştur.
Bu yüzden frenleme etkinliğinde kullanılan disk/kampana ve balata ikilisinin gerçek frenleme
performansını değerlendirmek ...
Tek Ebeveyni Olan ve İki Ebeveyni Olan Öğrencilerin Kişiler Arası Problem Çözme ve Yaşam Doyumu Düzeylerinin Karşılaştırılması
(2015)
Bu çalışmanın amacı tek ebeveyni olan ve iki ebeveyni olan öğrencilerin kişilerarası problem çözme ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla, 256 lise öğrencisine (128 tek ebeveynli ve 128 iki ebeveynli) ...
Din Görevlilerinin Dini Türk Müziğinde Kadının Rolüne İlişkin Görüşleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
İnsan yaşamında etkin bir rol oynadığı düşünülen müzik, bağlantılı olduğu her alanla etkileşimini ortaya koymak açısından incelenmesi ve araştırılması gereken bir sanat dalı olarak görülmektedir. İnsanın yaşama şeklini, ...