Ara
Toplam kayıt 24, listelenen: 1-10
İlköğretim 1. Kademe Fen Bilgisi Deneylerinin Yapılma Düzeyleri: Afyon İli Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2003)
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim birinci kademede görev yapan 4 ve
5. sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi Dersi ünitelerinde yer elan deney ve
etkinliklerini yapma ve amaçlarına ulaşma düzeylerine ilişkin görüşlerini
tespit ...
Buluş Yoluyla Öğretimin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2005)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde,
yapılandırılmış buluş yoluyla öğretimin öğrenmede kalıcılığa etkisi
incelenmek istenmiştir. Bu araştırma, 2004–2005 öğretim yılı birinci
döneminde Erzurum ...
Başarılı Ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle İlgili Öğretmen Ve Veli Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)
Bu araştırma, ilköğretimin 2. Kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özelliklerinin aile
ve öğretmenleri tarafından ne kadar tanındığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda;
Afyon ...
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe 6. ve 7. Sınıf Ders Kitaplarından Geçen Bilinmeyen Kelimeleri Kazanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu çalışma Uşak Merkezindeki ilköğretim 8. sımfa giden öğrencilerin Türkçe 6. ve 7. sımf ders kitaplarında geçen bilinmeyen kelimeleri kazanıp kazanmadıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik ...
8.Sınıf Öğrencilerinin Yazılarında Ve Ders Kitaplarında Kullanılan Batı Kökenli Sözcüklerin Karşılaştırılması / İzmir İli
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Bu çalışmada; İzmir Merkezindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılarında
geçen batı kökenli kelimelerin kazanımında 6. ve 7. sınıf ders kitaplarının etkisini
ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik ...
2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme Değerlendirme Kısmının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Yeni ilköğretim matematik programında farklı ölçme ve değerlendirme araçlarından bahsedilmektedir. Performans ödevleri, proje ödevleri, portfolyo, dereceli puanlama ölçekleri, öz değerlendirme, akran değerlendirme, matematik ...
Yeni 2005 ilköğretim matematik öğretim programının veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu araştırmanın amacı yenilenen 2005 ilköğretim matematik öğretim programının farklı sosyo-kültürel ve ekonomik seviyeden gelen, "eğitim durumu", "meslek", "okuma düzeyi" ve "aylık gelir" değişkenlerine bağlı olarak, ...
İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebî Söz Diziminin (Reşat Nuri Güntekin) Karşılaştırılması (Uşak Örneği / Yazılı Anlatım)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu çalışmada Reşat Nuri Güntekin’in 20 eserinden 1500 cümle, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin yazılarından da 1500 cümle olmak üzere toplam 3000 cümle söz dizimi açısından incelenerek edebî söz dizimimizle öğrencilerimizin ...
Yeni 2005 İlköğretim Fen ve Teknoloji Programının Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu çalışmanın amacı, 2005 ilköğretim Fen ve Teknoloji öğretim programının, veli görüşlerinin, “öğrenim durumu, “meslek durumu” ve “gelir durumu” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir.
Bu çalışma, ...
İlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıpları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
Tarama modelindeki bu araştırma; üç aylık yaz tatilinin ilköğretim I.kademe öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde öğrendiklerini etkileyip etkilemediğini ve öğrenme kayıplarının “cinsiyet, sınıf, tatili geçirme ...