Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydınoğlu, Ömer
dc.contributor.authorDemirel, Çağla
dc.date.accessioned2023-09-01T09:43:30Z
dc.date.available2023-09-01T09:43:30Z
dc.date.issued27.03.2022en_US
dc.identifier.citationAydınlıoğlu, Ö. & Demirel, Ç. (2022). Fenomen Pazarlamanın Covid-19 Pandemi Sürecinde Marka Farkındalığı Bağlamında Kullanımı . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 169-182 . DOI: 10.32709/akusosbil.903550en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/903550
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10458
dc.description.abstractFenomen Pazarlama (Influencer Marketing) son yıllarda markalar tarafından yoğun bir Şekilde kullanılmaktadır. Bu gelişmede internet ve sosyal medya kullanım oranlarındaki artış etkili olmuştur. 2019 yılı aralık ayında Çin‟in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve 2020 yılı mart ayında ülkemizde etkili olan Covid-19 pandemisi, getirdiği sokağa çıkma yasağı dolayısıyla iletişim teknolojileri kullanımında yoğunluğa sebebiyet vermiştir. Bu süreçte, geleneksel alışveriş davranışı yerini online alışveriş siteleri aracılığıyla yapılan sanal alışverişe vermiştir. Dijital platformlardaki etkileşim de bu süreçte artış göstermiş, bireyler dijital platformlar aracılığıyla markalı ürün/hizmet paylaşımında bulunmaya başlamıştır. Etkileşimli ve anlık ileti paylaşımına imkân tanıyan Instagram, fenomenlerin pandemi sürecinde yoğun marka paylaşımlarında bulunduğu bir platform olmaktadır. Buradan hareketle, araştırma süreci içerisinde örnekleme dahil edilen fenomenlerin Instagram hesaplarında yapmış oldukları marka paylaşımları incelenecektir. İçerik analizi yöntemi ile ele alınacak olan çalışma, katılımcıların hesaplarında araştırma süresi zarfında paylaştıkları markaları incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini, amaçsal örneklem yöntemiyle seçilmiş, en az 2 milyon takipçiye sahip üç kadın internet fenomeni oluşturmaktadır. Çalışma, 1 Kasım-1 Aralık 2020 tarihleri arasındaki Instagram paylaşımları ile sınırlandırılmıştır. Çalışma hem marka farkındalığı hem de fenomen pazarlama kapsamında yürütülen literatür çalışmalarına pandemi sürecini kapsamına alarak katkı sağlamayı hedeflemektedir. Çalışma sonucunda, pandemi sürecinde örnekleme dahil edilen kadın Instagram fenomenlerinin en çok temizlik ve kişisel bakım kategorilerindeki markaları hesaplarında paylaştıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractInfluencer marketing has been utilized by the brands intensely recently. In this development, the increase in the use of internet and social media is significant. Covid-19 Pandemic broke out in Wuhan, China in December, 2019 and emerged in our country in March, 2020 caused communication technologies to be used heavily because of the lock downs. In this time period, traditional shopping behaviour has turned into virtual shopping through online shopping websites. Interaction on digital platforms have increased and individuals have started to share branded products/services. Instagram enabling interaction and instant message share, is a platform influencers share brands intensely. The brands shared by the influencers taken to the sample on their Instagram accounts during the research time period are examined. The study carried out through content analysis aims to analyse the posts shared on sample influencers‟ accounts during the research period. The sample of the study includes three female influencers having at least 2 M followers and selected via purposive sampling. The research time period is restricted with the following dates starting from 01.11.2020 to 01.12.2020.The study aims to contribute to the literature of both influencer marketing and brand awareness in the Covid-19 pandemic process. As a result of the study, it is found out that female influencers taken to the sample share brands of hygiene and personal care categoriesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.903550en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19 Pandemisien_US
dc.subjectFenomen Pazarlamaen_US
dc.subjectMarka Farkındalığıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectCovid-19 Pandemicen_US
dc.subjectInfluencer Marketingen_US
dc.subjectBrand Awarenessen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.titleFenomen pazarlamanın covid-19 pandemi sürecinde marka farkındalığı bağlamında kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe use of influencer marketing in the context of brand awareness in the covid19 pandemic processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-6718-4850en_US
dc.authorid0000-0002-8815-6370en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster