Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoca, Arife
dc.contributor.authorBalkan, Sevgin Aysu
dc.date.accessioned2023-09-01T11:40:50Z
dc.date.available2023-09-01T11:40:50Z
dc.date.issued27.03.2022en_US
dc.identifier.citationKoca, A. & Balkan, S. A. (2022). Küresel Salgın Koşullarında Mekânsal Düzenlemeler: Reggio Emilia Okulları Üzerinden Geliştirilen Bir Öneri . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 290-308 . DOI: 10.32709/akusosbil.819554en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/819554
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10472
dc.description.abstractReggio Emilia eğitim yaklaşımı çocuğun yaparak öğrenmesine, ortamı deneyimlemesine ve özümsemesine, kendi bakışını geliştirmesine olanak sağlamaktadır. Bu yaklaşımın getirmiş olduğu bazı özelleşmiş mekânlar bulunmaktadır. Bunlar ortak avlu (piazza), karşılaşma mekânları, atölyeler (atelier), ebeveynler-öğretmenler-çocukların buluşma mekânları gibi alanlardır. Bu eğitim anlayışını benimseyen okulların uyguladığı prensipler, Covid 19 küresel salgını nedeniyle problematik hale gelmektedir. Farklılaşan sosyalleşme durumu ve yeni normal çerçevesinde fiziksel mekânların yeniden ele alınması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma kapsamında, sosyal mekân odaklı Reggio Emilia anlayışını benimsemiş okul öncesi eğitim kurumlarında yapılabilecek mekânsal düzenlemeler önerilmiştir. Salgın sebebiyle sosyalleşme ortamları, temizlik alışkanlıkları, çevre ile etkileşim durumu değişmektedir. Bu değişen durumları okul öncesi yaş grubuna anlatmak ve alışkanlık haline getirmesini sağlamak, takibini gerçekleştirmek ise hem aileler hem de eğitimciler açısından güçlükler yaratmaktadır. Eğitim yaklaşımının sosyal iletişim, çevre ile etkileşim odaklı olumlu durumlarını koruyarak, fiziksel mekânlarda “yeni normal” çerçevesinde bazı düzenlemeler yapmak mümkündür. Bu çalışmanın amacı, Reggio Emilia eğitim yaklaşımına sahip ve bu yaklaşımın prensiplerini benimseyerek sosyalleşme, çevre ile etkileşim, mekân ile kurulan iletişimi önemseyen okulların, küresel salgın sırasında ve sonrasında yaşanan durumlar ile birlikte etkileşim odaklılığını sürdürecek mekânsal düzenlemelere işaret etmektir.en_US
dc.description.abstractReggio Emilia educational approach allows the child to learn by doing, to experience and absorb the environment, to develop their own perspective. There are some specialized spaces in this approach. These are areas such as atrium (piazza), encounter venues, studio (ateliers) and meeting places for parentsteachers-children. The principles applied by these schools are becoming problematic due to the Covid 19 global pandemic. With the change in socialization, physical spaces should be reconsidered within the framework of new normal rules. Within the scope of this study, spatial arrangements that can be made in Reggio Emilia inspired preschool education institutions are proposed. Due to the pandemic, socializing environments, cleaning habits, and interaction with the environment are changing. Explaining these changing situations to the pre-school age group and making them a habit and following them create difficulties for both families and educators. It is possible to make some spatial arrangements within the framework of the "new normal" rules in physical spaces, while preserving the positive aspects of the educational approach focused on social communication and interaction with the environment. The aim of this study is to point out the spatial arrangements in Reggio Emilia-inspired schools where interaction is not prevented despite the negative situations experienced during the global pandemic process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.819554en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReggio Emilia Eğitim Anlayışıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim Mekânlarıen_US
dc.subjectCovid 19 Küresel Salgınıen_US
dc.subjectKüresel Salgın ve Mekânsal Düzenlemeleren_US
dc.subjectYeni Normal ve Mimarlıken_US
dc.subjectReggio Emilia Education Concepten_US
dc.subjectCovid 19 Global Pandemicen_US
dc.subjectPreschool Education Spacesen_US
dc.subjectGlobal Pandemic and Spatial Arrangementsen_US
dc.subjectNew Normal and Architectureen_US
dc.titleKüresel salgın koşullarında mekânsal düzenlemeler: Reggio Emilia okulları üzerinden geliştirilen bir önerien_US
dc.title.alternativeKüresel salgın koşullarında mekânsal düzenlemeler: Reggio Emilia okulları üzerinden geliştirilen bir önerien_US
dc.title.alternativeSpatial arrangements in the conditions of a pandemic: A proposal developed over Reggio Emilia schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-1739-1699en_US
dc.authorid0000-0001-8695-3897en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.identifier.endpage308en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster