Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTutar, Perihan
dc.date.accessioned2023-09-04T06:59:43Z
dc.date.available2023-09-04T06:59:43Z
dc.date.issued27.06.2022en_US
dc.identifier.citationTutar, P. (2022). Öğrenme Kültürünü Entelektüel Bir Meslek Alanında Aramak . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (2) , 426-444 . DOI: 10.32709/akusosbil.870699en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/70527/870699
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10519
dc.description.abstractÖğrenme kültürü, son yılların popüler kavramlarından biri olarak çoğunlukla enformel öğrenme bağlamında sıkça ele alınmaktadır. Enformel öğrenme, kendiliğindenliği ve çekiciliği dolayısıyla yaşam boyu öğrenme için oldukça geniş öğrenme fırsatları içermektedir. Kültürel katılım ise, enformel öğrenmenin bir çok formunu kapsayan bir kavram olarak yaşam boyu öğrenme için zengin bir kaynaktır. Entelektüel bir meslek alanının icracıları olan öğretmenlerin kültürel sermaye dağılımındaki konumları, kültürel yeniden üretim ve aktarımda kritik bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, öğretmen adaylarının kültürel katılımlarını yaşam boyu öğrenme kültürü bağlamında değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, Ankara Üniversitesi‟nde öğrenim görmekte olan 538 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının kültürel katılımına ilişkin veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Kültürel Katılım Anketi‟‟ ile toplanmıştır. Veriler, frekans ve yüzde dağılımları üzerinden analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun enformel öğrenme kaynaklarını etkin kullanmadıkları ve kültürel katılımlarının sınırlı olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractLearning culture, as one of the popular concepts of recent years, is frequently discussed in the context of informal learning. Informal learning, due to its spontaneity and attractiveness, contains a wide range of learning opportunities for lifelong learning. On the other hand, cultural participation is a rich resource for lifelong learning as a concept that covers many forms of informal learning. The positions of teachers, who are the performers of an intellectual profession play a critical role in cultural reproduction and transfer. This study was conducted to evaluate the cultural participation of teacher candidates in the context of lifelong learning culture. The study employed the survey model as a quantitative research method. The universe of the study consists of 538 teacher candidates from Ankara University. The Cultural Participation Survey, developed by the author, was employed to collect data on the cultural participation patterns of teacher candidates. The data were analyzed in terms of frequency and percentage distributions. As a result of the research, it is seen that most of the teacher candidates do not use informal learning resources effectively and their cultural participation is limited.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.870699en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnformel Öğrenmeen_US
dc.subjectKültürel Katılımen_US
dc.subjectYaşam Boyu Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectÖğrenme Kültürüen_US
dc.subjectInformal Learningen_US
dc.subjectCultural Participationen_US
dc.subjectLifelong Learningen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.subjectLearning Cultureen_US
dc.titleÖğrenme kültürünü entelektüel bir meslek alanında aramaken_US
dc.title.alternativeSearching the learning culture in an intellectual professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-1950-6111en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage4426en_US
dc.identifier.endpage444en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster