Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaprak, Asuman
dc.contributor.authorKalkan, Hasan Kazım
dc.date.accessioned2023-09-04T07:13:50Z
dc.date.available2023-09-04T07:13:50Z
dc.date.issued27.09.2021en_US
dc.identifier.citationYaprak, A. & Kalkan, H. K. (2021). Zafer Şenocak’ın “Tehlikeli Akrabalık” Romanında ‘Öteki’ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (3) , 875-887 . DOI: 10.32709/akusosbil.873870en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/64981/873870
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10524
dc.description.abstractEv sahibi toplum tarafından yabancı olarak kabul edilen azınlık toplumun, kuşaklar arası kimlik ve yurt arayışı, artan göç sayısı ile sosyal bilimlerde olduğu kadar Edebiyat alanında da sıkça ele alınan konular arasında yer almaktadır. Göç sonucu ortaya çıkan toplumsal ve sosyal sorunlar, bu doğrultuda edebi eserlerin yazılmasına da yol açmıştır. Bu bağlamda Türkiye‟den Almanya‟ya göç, öteki olarak Türkler (göçmenler) ve kimlik arayışı edebiyata yansımış ve bu yansıma sonucunda yeni bir edebi tür olan göçmen edebiyatı ortaya çıkmıştır. Göçmen yazarlar, Almanya‟da yaşayan Türklerin sorunlarını konu alan eserleri ile göçmenlerin sesi olmuş ve öteki olarak sürdürdükleri hayatlarını Dünya‟ya duyurmuştur. Özellikle “biz” ve “öteki”‟nin inşa edilmesindeki toplumsal pratikler, Zafer Şenocak gibi bu edebiyat türünün yazarlarının eserlerinde işlenen motifler arasında yer almıştır. Önceki çalışmalarda daha çok kimlik ve yurt arayışı üzerinden incelenen Zafer Şenocak‟ın “Tehlikeli Akrabalık” romanı, bu çalışmada “biz” i tanımlamak için ortaya çıkan “öteki” motifi temelinde ele alınmıştır. Ötekinin anlaşılmasına katkıda bulunmak için klasik bakış açısından ziyade etnik temelli, medeniyet temelli, ekonomik temelli ve dinsel temelli sınıflandırılmalar yapılmıştır. Bu sınıflandırmalar sonucunda etnik bilincin uyanmasıyla etnik köken en sık ötekileştirme aracı olarak başvurulan „öteki‟lerden biri olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca Oryantalist bakış açısı ile Batının üstün ve ideal, Doğunun ise geri kalmış bir medeniyet olarak tasvir edildiği görülmüştür. Güçsüz ve yoksulun, ayrıca kendi dinine mensup olmayan kişilerin de ötekileştirildiği, yapılan inceleme sonucunda anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe search for an intergenerational identity and homeland of the minority society, which is regarded as a foreigner by the host society, is among the subjects that are frequently discussed in the field of literature as well as in the social sciences with the increasing number of migration. Social problems that arose as a result of migration have been reflected in literary works inevitably. As a part of this migration process, migration from Turkey to Germany, Turks as “others” (migrants) and the search for identity have become the focus of literary works. As a result of this effect, a new literary genre came out under the umbrella of migrant literature. With their works reflecting the problems of Turks living in Germany, immigrant writers have become the voice of immigrants and have announced their lives as “the other” to the world. Social practices in the construction of “us” and “others”, the themes around the sense of belonging and identity issues are the main motives of writers like Zafer Senocak who is considered in this new genre. This study aims to analyze Senocak‟s “Perilous kinship” through “others” perspective different from previous studies on the novel through the search for identity and homeland. With this aim, the novel has been analyzed focusing on the “others” rather than the identity. To serve the understanding of the others, a new classification has been applied: ethic, civilization, economic and religious. As a result of this classification, with the awakening of ethnic consciousness, it is understood that ethnic origin is the most frequently used one as a means of marginalization. In addition, it is seen that the West was depicted as a superior and ideal, and the East as a backward civilization with an Orientalist perspective. Another result of the study shows that the weak and the poor, as well as those who do not belong to their religion, are those who have been marginalized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.873870en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖtekien_US
dc.subjectGöçmen Edebiyatıen_US
dc.subjectZafer Şenocaken_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectOtheren_US
dc.subjectMigrant Literatureen_US
dc.subjectZafer Senocaken_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.titleZafer Şenocak‟ın “Tehlikeli Akrabalık” romanında 'öteki'en_US
dc.title.alternative'Other' in Zafer Şenocak‟s “Perilous Kinship” novelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-4179-4268en_US
dc.authorid0000-0001-8126-163Xen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage875en_US
dc.identifier.endpage887en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster