Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurdakul, Yeşim
dc.contributor.authorBeyazıt, Utku
dc.contributor.authorBütün Ayhan, Aynur
dc.date.accessioned2023-09-04T14:09:11Z
dc.date.available2023-09-04T14:09:11Z
dc.date.issued29.12.2021en_US
dc.identifier.citationYurdakul, Y. , Beyazıt, U. & Bütün Ayhan, A. (2021). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Duygu Düzenleme Becerileri ile Etkileşimli Oyun Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (4) , 1291-1307 . DOI: 10.32709/akusosbil.874538en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/67344/874538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10606
dc.description.abstractBu çalışmada, okul öncesi dönemdeki çocuklarda duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Antalya il merkezinde bulunan, İl Milli Eğitim Müdürlüğü‟ne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan, 4-6 yaş arası 316 çocuk oluşturmuştur. Çalışmada çocukların sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi edinmek amacıyla „„Kişisel Bilgi Formu‟‟, duygu düzenleme becerilerini değerlendirmek amacıyla „„Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği‟‟ ve etkileşimli oyun davranışlarını incelemek amacıyla da „„Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği‟‟ kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların duygu düzenleme becerilerinin oyun etkileşimi ile pozitif yönde, oyundan kopma ile negatif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Çocukların duygu düzenleme becerileri arttıkça anti-sosyal ve saldırgan özellikleri temsil eden oyunun bozulması ve içe dönük özellikleri temsil eden oyundan kopma davranışları azalmakta, sosyal beceriler ile ilişkili olan oyun etkileşimi davranışları ise artmaktadır. Elde edilen bulgular okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin etkileşimli oyun davranışlarını yordadığını ortaya koymuştur. Çalışmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda ebeveynlere, eğitimcilere ve konu ile ilgili uzmanlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the present study, it was aimed to examine the association among emotional regulation and interactive play skills in preschool children. The study was planned as a descriptive research and was consisted of 316 children between the ages of 4-6 years old who attend preschool institutions of Province National Educational Ministry in the city center of Antalya, Turkey. In the study, for the aim of collecting data about the socio-demographic characteristics of the children, an “Individual Information Form” was administered. In addition, for the aim of assessing emotional regulation skills, “Emotional Regulation Skills Scale” and for the purpose of assessing interactive peer play “Penn Interactive Peer Play Scale” were administered. As a result, it was found that emotional regulation skills of the children were positively associated with play interaction and negatively associated with breaking off the playIt was seen that the higher the emotional regulation skills, the less the breaking off the play which refers to anti-social and aggressive characteristics and the higher the play interaction which refers to introversion. The findings of the study suggested that emotional regulation skills predict interactive play behavior in preschool children. In line with the results, suggestions were brought up for parents, educators and professionals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.874538en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectDuygu Düzenlemeen_US
dc.subjectOyun Becerilerien_US
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.subjectEmotional Regualtionen_US
dc.subjectPlay Skillsen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of the relationship between emotional regulation and interactive play skills in preschool childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-4073-5445en_US
dc.authorid0000-0002-2596-9091en_US
dc.authorid0000-0003-3306-9672en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage1291en_US
dc.identifier.endpage1307en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster