Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElmas, Rıdvan
dc.contributor.authorPamuk, Savaş
dc.date.accessioned2023-09-05T06:45:55Z
dc.date.available2023-09-05T06:45:55Z
dc.date.issued29.12.2021en_US
dc.identifier.citationElmas, R. & Pamuk, S. (2021). Öğretmen Adaylarının Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Kavram Yanılgısı Testi ile Belirlenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (4) , 1386-1403 . DOI: 10.32709/akusosbil.916063en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/67344/916063
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10620
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını, üç aşamalı kavram yanılgısı testi ile belirlemektir. Bu amaçla fiziksel ve kimyasal değişimler konusunda alan yazından belirlenen yaygın 10 tane kavram yanılgısı seçilmiş ve hangilerine aday öğretmenlerin sahip olduğunu araştırılmıştır. Çalışmaya orta büyüklükte bir üniversitenin fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan 163 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veriler üç aşamalı bir kavram yanılgısı testi ile toplanmıştır. Üç aşamalı kavram yanılgısı testinin kullanılmasının amacı aday öğretmenlerin tahminlerinden kaynaklanan yanlış pozitif sonuçların önüne geçmek ve daha detaylı bir veri toplama süreci yürütmektir. Üç aşamalı kavram yanılgısı testinin birinci ve üçüncü bölümleri sorunun doğru cevabına göre objektif olarak sınıflandırılırken ikinci bölüm için geliştirilen dereceli puanlama anahtarına uygun şekilde betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre aday öğretmenlerin özellikle kimyasal değişimin net bir tanımını yapmada güçlük çektikleri söylenebilir. Aday öğretmenlerin alan yazında çok sık yer verilen bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca günlük hayata dair örneklerden hava yastığının şişmesi ve çaya limon sıkılması, fiziksel veya kimyasal değişim olarak sınıflandırılmada en çok hata yapılan örnekler olarak tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine which of the ten common misconceptions determined in the literature regarding physical and chemical changes are possessed by prospective teachers. One hundred sixty-three science teacher candidates studying in a medium-sized university's science teaching program participated in the study. The data were collected with a three-tier misconception test. The purpose of using the threetier misconception test is to prevent false-positive results arising from prospective teachers' predictions and to carry out a more detailed data collection process. While the first and third parts of the three-tier misconception test were graded objectively according to the correct answer, the second part was analyzed descriptively according to the developed rubric. According to the findings of the study, it can be said that prospective teachers have difficulty in making a clear definition of chemical change. It has been determined that prospective teachers still have some misconceptions that are frequently mentioned in the literature. Besides, it has been found that the most mistakes are made in classifying the samples, including daily life cases as physical or chemical. Examples of these are the inflation of the airbag and the squeezing of lemon into tea.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.916063en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectKimyasal Değişimen_US
dc.subjectFiziksel Değişimen_US
dc.subjectFen Bilgisi Öğretmen Adayıen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectChemical Changeen_US
dc.subjectPhysical Changeen_US
dc.subjectPre-Service Science Teacheren_US
dc.titleÖğretmen adaylarının kavram yanılgılarının üç aşamalı kavram yanılgısı testi ile belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining misconceptions of prospective teachers with the three-tier misconception testen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7769-2525en_US
dc.authorid0000-0001-8661-4262en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage1386en_US
dc.identifier.endpage1403en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster