Öğretmenlerin gömlek satın alma davranışları ve gömleklere yönelik geri dönüşüm konusundaki görüşleri: Konya örneği
Citation
Ayvaz, K. M. & Harmankaya, H. (2021). Öğretmenlerin Gömlek Satın Alma Davranışları ve Gömleklere Yönelik Geri Dönüşüm Konusundaki Görüşleri: Konya Örneği* . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (4) , 1555-1566 . DOI: 10.32709/akusosbil.896617Abstract
Bu araştırmanın amacı: “Konya da bulunan milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin gömlek satın alma davranışlarını ve gömleklere yönelik geri dönüşüm konusundaki görüşlerini saptamak” olarak belirlenmiştir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmanın evrenini Konya ili merkez ilçelerde MEB’e bağlı okullarda görev yapan öğretmenler; örneklemini ise bu okullarda görev yapan ve seçkisiz olarak belirlenen 373 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili olarak, katılımcılardan verileri elde etmeye yönelik anket formu geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Anket üç ana bölümden ve toplam 116 sorudan oluşmaktadır. Anketler üzerinde istatistiksel analizler yapılmak üzere veriler SPSS paket programına aktarılmıştır. SPSS programına aktarılan verilerin frekans, yüzdelik dağılımlar, aritmetik ortalama, çapraz tablo analizi, t-testi, anova, korelasyon ve faktör analizlerinden yararlanılmıştır. Ayrıca bulgular cinsiyet değişkeni dikkate alınarak çapraz tablolarda verilmiştir. Likert sorulardan elde edilen verilerin toplamları alınarak ortalamaları elde edilmiştir. Değişkenler arasındaki istatistiksel ilişkinin anlamlı olup olmadığını tespit etmek için T testi yapılmıştır. T testinin sonuçları ilgili kısımlarda kullanılmıştır. Araştırmaya göre; katılımcıların geri dönüşüm konusuna olumlu yaklaştıkları görülmüştür. Katılımcıların, geri dönüşüm ve yeniden kullanım konusunu önemli görmelerine rağmen zamanlarının kısıtlı olması, dikiş bilgilerinin olmaması ve hazır giyim ürünlerinin ucuz olması gibi sebeplerle geri dönüşüm için gerekli faaliyetleri kendilerinin yapmak istemedikleri/ yapamadıkları/ yapmadıkları ancak geri dönüşümü sağlanmış bir ürünü satın alıp kullanabilecekleri sonuçlarına ulaşılmıştır. The purpose of this study was determined as “to determine the shirt buying behavior of teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Konya and their opinions on the recycling of shirts”. Teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in central districts of Konya province; The sample consists of 373 teachers working in these schools and determined randomly. A questionnaire form was developed and applied to obtain data from the participants regarding the research. The questionnaire consists of three main parts and a total of 116 questions. The data were transferred to the SPSS package program for statistical analysis on the questionnaires. Frequency, percentage distributions, arithmetic mean, cross-table analysis, t-test, anova, correlation and factor analysis of the data transferred to the SPSS program were used. In addition, the findings are given in cross tables considering the gender variable. The averages of the data obtained from Likert questions were obtained by taking the sum of the data. T test was conducted to determine whether the statistical relationship between variables was significant or not. The results of the T test are used in the relevant sections. According to the research; It has been observed that the participants have a positive approach to recycling. Although the participants consider recycling and reuse important, they have reached the conclusion that they do not want to do / cannot do / do the necessary activities for recycling themselves, but they can buy and use a recycled product due to their limited time, lack of sewing knowledge and cheap ready-to-wear products.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
23Issue
4Collections
- Cilt 23 : Sayı 4 [25]