Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMaviş Sevim, Fazilet Özge
dc.contributor.authorEmmioğlu Sarıkaya, Esma
dc.date.accessioned2023-09-05T10:51:55Z
dc.date.available2023-09-05T10:51:55Z
dc.date.issued28.03.2023en_US
dc.identifier.citationMaviş Sevim, F. Ö. & Emmioglu Sarıkaya, E. (2023). Öğretim Üyelerinin Araştırma Üretkenliği Kavramına İlişkin Algıları . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 54-73 . DOI: 10.32709/akusosbil.1095151en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1095151
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10656
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretim üyelerinin araştırma üretkenliği kavramına ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni ile yapılandırılan çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunun, çeşitli alanlardan farklı akademik unvanlara sahip öğretim üyelerinden oluşması sağlanmaya çalışılmıştır. Bu nedenle, sosyal bilimler ve fen bilimleri alanlarında görev yapan doktor öğretim üyesi, doçent ve profesör unvanına sahip akademisyenlerden toplam 20 öğretim üyesine ulaşılmıştır. Verilerin analizinde MaxQda programı kullanılmış, veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Akademisyenler genel olarak araştırma üretkenliğini uzman olunan alanla ilgili araştırma yapma, yeni bilgi ortaya çıkarma, bilgileri yayınlar aracılığıyla paylaşma ve bütün bu etkinlikler aracılığıyla alana katkı sağlama olarak tanımlamaktadırlar. Araştırma üretkenliğini açıklarken nitelikli yayın, güncellik, görünürlük/fark edilebilirlik, gelişim, bilinmeyeni keşfetme, fikir üretme, sağlam/sürdürülebilir eser, ürün ortaya çıkarma kavramlarını sıklıkla kullanmışlardır. Katılımcılar araştırma üretkenliğine sahip olmak adına makale, kitap/kitap bölümü yazma, konferans, kongre, çalıştay gibi etkinlikler içinde yer alma ve ayrıca bildiri sunma, eğitim verme/alma, işbirlikli çalışma ve proje yapma, patent alma gibi faaliyetler içinde yer almanın gerekli olduğunu düşünmektedirler. Ancak bu faaliyetlerin sayı bakımından değerlendirilmek yerine nitelik bakımından değerlendirilmesi gerektiğine vurgu yapmışlar ve yapılan yayınlarının niteliğini, etki değeri yüksek dergilerde yayınlanmış olma ve atıf alma kriterlerine göre değerlendirdiklerini belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to reveal the perceptions of academic member of the universities about the concept of research productivity. In the study structured with the phenomenology design, which is one of the qualitative research methods, the semi-structured interview form developed by the researchers was used as the data collection tool. In the research, it was tried to ensure that the study group consists of academic members with different academic degrees from various fields. For this reason, a total of 20 academic member with the title of doctor, associate professor and professor were reached in the fields of Social Sciences and Natural and Applied Sciences. MaxQda program was used to analyze the data, and the data were analyzed by using descriptive analysis method. Academicians generally defined research productivity as conducting research in the field of expertise, revealing new information, sharing information through publications and contributing to the field through all these activities. While explaining research productivity, they frequently used the concepts of qualified publication, visibility/noticeability, improvement, exploration of the unknown, generating ideas, solid/sustainable work, and production of scientific knowledge. The participants thought that in order to have research productivity, it was necessary to take part in activities such as writing articles, book/book chapters, participating conferences, congresses, workshops, presenting papers, giving/receiving training, participating collaborative work and projects, and obtaining patents. However, they emphasized that these activities should be evaluated in terms of quality instead of being evaluated in terms of number and they stated that they evaluated the quality of their publications according to the criteria of being published in high-impact journals and citation frequencyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1095151en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraştırma Üretkenliğien_US
dc.subjectÖğretim Üyesien_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectResearch Productivityen_US
dc.subjectAcademic Memberen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.titleÖğretim üyelerinin araştırma üretkenliği kavramına ilişkin algılarıen_US
dc.title.alternativePerceptions of academic members about the concept of research productivityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-4120-5374en_US
dc.authorid0000-0002-6188-7173en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage54en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster