Öğretmenlerin örgütsel demokrasi algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki
Citation
Önen, Ö. & Eryılmaz Ballı, F. (2022). Öğretmenlerin Örgütsel Demokrasi Algıları ile Örgütsel Mutluluk Algıları Arasındaki İlişki . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (3) , 905-919 . DOI: 10.32709/akusosbil.961399Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin örgütsel demokrasi algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel araştırma desenindedir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitleme örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini farklı kademelerde görev yapan, araştırmaya katılmaya gönüllü 182 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Örgütsel Demokrasi Ölçeği” ve “Örgütsel Mutluluk Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeklerin geçerliliğini kontrol etmek için DFA uygulandıktan sonra verilerin analizi için betimsel istatistikler ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmada örgütsel demokrasi ve örgütsel mutluluk arasındaki ilişki ortaya konmuş ve bunun yanında öğretmenlerin örgütsel demokrasi ve örgütsel mutluluk algıları cinsiyet, yaş ve görev yapılan kademe değişkenleri açısından incelenmiştir Araştırma sonuçlarına göre, örgütsel demokrasi ve örgütsel mutluluk arasında yüksek düzeyde ilişki bulunmaktadır. Araştırmanın diğer sonucuna göre öğretmenlerin örgütsel demokrasi algılarının cinsiyet, yaş ve görev yapılan kademe değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları cinsiyete ve görev yaptıkları kademeye göre anlamlı düzeyde farklılaşmamakta ancak yaş değişkenine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. 22-34 yaş aralığındaki öğretmenler, 35-47 yaş aralığındaki öğretmenlere göre daha yüksek örgütsel mutluluk algılarına sahiptir. The aim of this study is to examine the relationship between teachers' perceptions of organizational democracy and organizational happiness. Correlational research design is followed. Maximum variation sampling, one of the purposeful sampling methods, was used in the study. The sample of the study consists of 182 teachers who work at different levels and are willing to participate in the study. Research data were collected by "Organizational Democracy Scale" and "Organizational Happiness Scale". After checking for the validity of the scales by CFA analyses, descriptive statistics and ANOVA were used for the analysis of the data. Results indicated significant relationship between organizational democracy and organizational happiness. According to the results of the research, no significant change was found for teachers' perceptions of organizational democracy with regard to gender, age and the level teachers serve. In addition, no significant change was found for teachers' perceptions of organizational happiness with regard to gender and the level teachers serve, but their perceptions differ significantly according to the age variable. Teachers in the age range of 22-34 have higher perceptions of organizational happiness than teachers in the 35-47 age range.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
3Collections
- Cilt 24 : Sayı 3 [26]