Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBil, Erkan
dc.contributor.authorÖzkaya, Murat
dc.date.accessioned2023-09-05T12:10:56Z
dc.date.available2023-09-05T12:10:56Z
dc.date.issued26.09.2022en_US
dc.identifier.citationBil, E. & Özkaya, M. (2022). Büyük Verinin Pazarlama Karması Üzerindeki Etkileri . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (3) , 969-980 . DOI: 10.32709/akusosbil.896934en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/72686/896934
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10669
dc.description.abstractBu çalışmada, büyük veri kavramının pazarlama karması üzerindeki etkileri incelenmiştir. İlk olarak, pazarlama karması açıklanıp, pazarlama karmasının 4P’si sunulmuştur. Pazarlama karmasının her bir elemanını yani ürün (product), fiyat (price), dağıtım (place) ve tutundurma (promotion) kavramları ayrı ayrı açıklanmıştır. Daha sonra, büyük veri ve büyük veri analizinin özelliklerinden kısaca bahsedilmiştir.. Büyük verinin pazarlama karması bileşenleri üzerindeki etkileri ayrı ayrı incelenmiştir. Son olarak, yapılan bu incelemelerin sonuçları bir başlık altında toplanmıştır. Yapılan araştırmaların sonucunda büyük veri analizinin pazarlama karmasının elemanlarının ele alınış biçimlerinde çeşitli değişiklikler oluşturduğu görülmüştür. Büyük veri analizi ve büyük veri sayesinde amaçlara daha uygun stratejilerin belirlenmesinin daha kolaylaştığı incelenen çalışmalardan tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of the big data concept on the marketing mix is investigated. Firstly, the marketing mix and present the 4P of the marketing mix are explained. Then, the each element of the marketing mix, such as price, product, place and promotion, are described. Later, the big data and big data analytics are briefly mentioned. Then, the effects of the big data concept on the each element of the marketing mix are analyzed separately. Finally, the results are summarized. As a result of the researches, it has been seen that big data analysis has created various changes in the way the elements of the marketing mix are handled. It has been determined from the studies examined that it has become easier to determine strategies that are more suitable for the purposes by the big data analysis and big data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.896934en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBüyük Verien_US
dc.subjectPazarlama Karmasıen_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectPazarlama Stratejilerien_US
dc.subjectBig Dataen_US
dc.subjectMarketing Mixen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectMarketing Strategiesen_US
dc.titleBüyük verinin pazarlama karması üzerindeki etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of the big data concept on the marketing mixen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-4301-3816en_US
dc.authorid0000-0001-7241-4710en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage969en_US
dc.identifier.endpage980en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster