Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan Başar, Berna
dc.contributor.authorRençber, Ömer Faruk
dc.contributor.authorEkşi, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2023-09-06T07:26:54Z
dc.date.available2023-09-06T07:26:54Z
dc.date.issued28.03.2023en_US
dc.identifier.citationDoğan Başar, B. , Rençber, Ö. F. & Ekşi, İ. H. (2023). An Empirical Investigation of the Reasons of Financial Needs and Preference of Islamic Banking Customers in Türkiye . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 105-120 . DOI: 10.32709/akusosbil.1010465en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1010465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10712
dc.description.abstractMany interest-free financial organs are operating in a similar system all over the world, especially in Muslim countries. Islamic banks are banks that operate in the financial sector, support the real economy, and offer banking services. Islamic banks collect funds from savers, make them available in industry and trade sectors according to interest-free financing ethics and share profit or loss with savers. Alternative financing systems are one of the issues discussed in recent years to reduce the problems arising from the traditional banking system, which has become controversial especially with the recent crises. One of these alternatives is Islamic finance practices. As in all the world, the rising market share in Türkiye is increasing interest in the bank. This study aims to guide banks in product development by using data mining techniques in Islamic banking in terms of being a service enterprise. For this purpose, a face-toface survey was conducted with 212 customers registered at 5 branches of an Islamic bank. In the study in which decision tree methodology is conducted, the satisfaction, needs, and expectations of the bank are determined according to the different characteristics of the customers (socio-economic factors, financial and Islamic literacy levels etc.). From this point of view, product and policy development suggestions were brought to Islamic banks according to customer characteristics.en_US
dc.description.abstractBirçok faizsiz finans kurumu, başta Müslüman ülkeler olmak üzere tüm dünyada benzer bir sistem içinde faaliyet göstermektedir. Ġslami bankalar, finans sektöründe faaliyet gösteren, reel ekonomiyi destekleyen ve bankacılık hizmetleri sunan bankalardır. Ġslami bankalar tasarruf sahiplerinden fon toplar, bunları faizsiz finansman etiğine göre sanayi ve ticaret sektörlerinde kullanılabilir hale getirir ve kâr veya zararı tasarruf sahipleriyle paylaşır. Alternatif finansman sistemleri, özellikle son dönemde yaşanan krizlerle birlikte tartışmalı hale gelen geleneksel bankacılık sisteminden kaynaklanan sorunları azaltmak için son yıllarda tartışılan konulardan biridir. Bu alternatiflerden biri de Ġslami finans uygulamalarıdır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de artan pazar payı bankaya olan ilgiyi artırıyor. Bu çalışma, bir hizmet işletmesi olması açısından Ġslami bankacılıkta veri madenciliği tekniklerini kullanarak ürün geliştirmede bankalara rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Ġslami bir bankanın 5 şubesinde kayıtlı 212 müşteri ile yüz yüze anket yapılmıştır. Karar ağacı metodolojisinin uygulandığı çalışmada, müşterilerin farklı özelliklerine (sosyo-ekonomik faktörler, finansal ve Ġslami okuryazarlık düzeyleri vb.) göre bankanın memnuniyet, ihtiyaç ve beklentileri belirlenmektedir. Bu açıdan Ġslami bankalara müşteri özelliklerine göre ürün ve politika geliştirme önerileri getirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1010465en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectParticipation Banken_US
dc.subjectCustomer Preferenceen_US
dc.subjectEmpirical Reviewen_US
dc.subjectKatılım Bankasıen_US
dc.subjectMüşteri Tercihien_US
dc.subjectAmpirik İncelemeen_US
dc.titleAn empirical investigation of the reasons of financial needs and preference of Islamic banking customers in Türkiyeen_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki İslami banka müşterilerinin mali iİhtiyaçlarının ve tercihlerinin ampirik araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7134-3930en_US
dc.authorid0000-0001-8020-2750en_US
dc.authorid0000-0002-0239-3253en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster