Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Duygu
dc.contributor.authorÖz, Murat
dc.date.accessioned2023-09-06T11:09:25Z
dc.date.available2023-09-06T11:09:25Z
dc.date.issued28.03.2023en_US
dc.identifier.citationKılıç, D. & Öz, M. (2023). Online Alışverişte Kişisel Verilerin Tüketici Mahremiyeti İle İlişkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 138-156 . DOI: 10.32709/akusosbil.1010970en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1010970
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10725
dc.description.abstractBu araştırma müşteriler tarafından online alışverişte işletmelerle paylaşılan kişisel verilerin işletmelerce depolanmasının tüketici mahremiyeti endişesi ile ilişkisinin anlaşılması amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda katılımcıların düşünce ve duyguların detaylı bir şekilde anlaşılması ve incelenmesi için nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi çerçevesinde online alışveriş yapan bireyler arasından evreni temsil edebilecek 20 kişilik bir örneklem seçilmiştir. 18 yaşından büyük, online alışveriş yapan 20 bireye yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. 20 kişilik örneklemden elde edilen veriler MAXQDA 2020 Analiz Programı ile analizi yapılarak yorumlanmıştır. Elde edilen verilere göre, bireyler online alışverişte kişisel bilgilerinin korunduğuna inanmazken, online alışverişte kişisel bilgilerinin başkaları ile paylaşılmasına dair endişeleri olduğu ortaya çıkmıştır. Erkek ve kadın katılımcıların online alışverişte kişisel bilgilerinin başkaları ile paylaşılmasına dair endişe duyma oranlarının eşit çıkması, cinsiyet açısından bir farklılaşma olmadığını ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda katılımcıların online alışverişte kullandıkları kredi kartı bilgilerinin ele geçirilebileceği yönünde endişeli oldukları görülmüştür. Kadın katılımcılar için mahrem ürün “cinsel içerikli ürünler” ve “hijyenik pedler” iken, erkek katılımcılar için mahrem ürün “cinsel içerikli ürünler” dir. Erkek katılımcılar internetten mahrem olarak düşündükleri ürünleri satın almazken, kadın katılımcıların mahrem olarak düşündükleri ürünleri online alışverişte satın alacakları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulguların e-ticaret işletmelerine ve diğer işletmelere fayda sağlaması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted with the aim of understanding the relationship between the storage of personal data shared by customers with businesses in online shopping and consumer privacy concerns. For this purpose, the interview technique, which is a qualitative research method, was used to understand and examine the thoughts and feelings of the participants in detail. In the research, a sample of 20 people who can represent the universe was selected among individuals who shop online within the framework of purposive sampling method. A semi-structured interview technique was applied to 20 individuals over the age of 18 who shop online. The data obtained from the sample of 20 people were analyzed and interpreted with the MAXQDA 2020 Analysis Program. According to the data obtained, while individuals do not believe that their personal information is protected in online shopping, it has emerged that they have concerns about sharing their personal information with others in online shopping. The fact that male and female participants were equally concerned about sharing their personal information with others in online shopping revealed that there was no gender difference. At the same time, it was seen that the participants were worried that the credit card information they used in online shopping could be seized. While the intimate product for female participants is "sexual products" and "sanitary napkins", the intimate product for male participants is "products with sexual content". While male participants do not buy products that they consider private on the internet, it has been concluded that female participants will buy products that they consider private in online shopping. It is expected that the findings obtained within the scope of the research will benefit e-commerce businesses and other businesses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1010970en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMahremiyeten_US
dc.subjectMahrem Ürünen_US
dc.subjectMahremiyet Endişelerien_US
dc.subjectKişisel Verien_US
dc.subjectDerinlemesine Görüşmeen_US
dc.subjectPrivacyen_US
dc.subjectPrivacy Producten_US
dc.subjectPrivacy Concernsen_US
dc.subjectPersonal Dataen_US
dc.subjectIn-Depth Interviewen_US
dc.titleOnline alışverişte kişisel verilerin tüketici mahremiyeti ile ilişkisi üzerine nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative study on the relationship of personal data with consumer privacy in online shoppingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-5880-4197en_US
dc.authorid0000-0003-4955-3848en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage138en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster